adjö

Hej alla

Vill bara säga tack för allt. Jag och frugan har bestämnd att skiljas, och jag har beställd en biljet hem til dk, den 23 april. Särskild tack til svante och eva som drivar denna eneståande butik. Ni svenskare kan vara stolta över att ni har en så bra butik - det finns inte bättre när man ser helheten! Ha det bra allaihopp. Vi får väl träffas någon gång när det blir dags för skandinaviska mästerskapen :)hehehehe (som sagt - lite humor får man väl ha trots sorgen) Ni är coola!

/Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

2 Senast ändrad av Kenneth (2007-04-11 11:47:47)

Sv: adjö

Jag tror att vi alla kommer att sakna den "galne dansken".
Jag har redan gjort det under den senaste tiden när du varit frånvarande från forumet.

Du har visat oss att man kan brygga öl på ett sätt som inte någon trodde var möjligt.
Din kreativitet inom ölbryggningen har gett mig många nya idéer och tankar.
Jag hoppas att din flytt till Danmark innebär att du fortsätter brygga gott öl!

Lycka till i ditt fortsatta liv inom alla områden.

mvh Kenneth

Kenneth skrev:

Jag tror att vi alla kommer att sakna den "galne dansken".
Jag har readan gjort det under den senaste tiden när du varit frånvarande från forumet.

Du har visat oss att man kan brygga öl på ett sätt som inte någon trodde var möjligt.
Din kreativitet inom ölbryggningen har gett mig många nya idéer och tankar.
Jag hoppas att din flytt till Danmark inte innebär att du fortsätter brygga gott öl!

Lycka till i ditt fortsatta liv inom alla områden.

mvh Kenneth

jag hoppas du menar at det inte innebär att jag inte fortsätta brygga gott öl;-)

Jag ville ha varit aktiv på forummet de senaste veckorna men internet hade lagt av (uttaget var trasig) och det gick hela 14 dagar innan. Och tro mig - jag kommer fortsätta brygga öl - så fort jag bara bara får egen lägenhet (ska bo hos mina föräldrar till en början) och ordning i ekonomien - då ska jag bli den galna svensken i dk smile Tack för dina ord kenneth - känns jätteskönt:-)
Ha det bra:-)

Mvh
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

4 Senast ändrad av Kalle (2007-04-11 15:58:47)

Hej Jan,
Instämmer i allt vad Kenneth säger. Själv är jag lite av teknofreak som först vill ha tekniken plats innan jag börjar koncentrera mig på vad jag egentligen brygger och du har visat att det finns så mycket bortom det. Du säger att "smagen er forskellig" vilket vi skåningar i förskingringen gärna översätter till "smaken är fårskallig", dvs det finns något annat än bara olika. Du får gärna kalla dig "den galne svensken" i dk, men internet tar väl inte slut vid Öresund? Här tycker jag du ska fortsätta att kalla dig "den galne dansken". Att här kalla dig "den galne svensken" är ju ganska meningslöst.. det är ju vi alla!

Hej Janne

Ha det bra i fortsättningen, kommer att sakna dina inlägg.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Som sagt:

Kalle skrev:

internet tar väl inte slut vid Öresund?

Du behöver väl inte försvinna från vårt forum bara för att du flyttar till Danmark? Ettor och nollor kostar till skillnad från malt ingenting att frakta! Vi vill ha dig kvar här på forumet!

Lycka till med ditt nya liv!

-- Svante

jan_johansen skrev:

Hej alla

Vill bara säga tack för allt. Jag och frugan har bestämnd att skiljas, och jag har beställd en biljet hem til dk, den 23 april. Särskild tack til svante och eva som drivar denna eneståande butik. Ni svenskare kan vara stolta över att ni har en så bra butik - det finns inte bättre när man ser helheten! Ha det bra allaihopp. Vi får väl träffas någon gång när det blir dags för skandinaviska mästerskapen :)hehehehe (som sagt - lite humor får man väl ha trots sorgen) Ni är coola!

/Jan

Tjenare Jan!

Det var tråkigt att höra det där med frugan sad Låt inte allt deppande tynga ned den galne dansken för mycket bara. Universums mysterier finner alltid en lösning, det är ett empiriskt faktum.

Håller med om att du gärna ska koppla upp dig hit igen från Danmark när du får tillfället, vi finns ju kvar här. Jag har varit dålig på inlägg själv senaste två månaderna men det beror på andra ej ölrelaterade projekt som tagit kommando över min hjärna. Jag finns dock kvar och kollar lite då och då men har inte engagerat mig lika mycket.

Jag önskar dig lycka till med vad du nu hittar på! Men jag är säker på att det ordnar sig till slut, depp till trots. Universums krafter är speciellt med den galne dansken, glöm inte det smile

/Fredrik

Hoppas du kan stanna kvar på forumet i alla fall. Ha det bra!

Cheers/L'chaim/Proost/Prost/Salud/Salut/Santé/Skål/Sláinte

Oj vilken respons alltså¨- jag är rört smile Men jag har bra nyhet  - jag och frugan blev eniga om at ge varann en chans fram till sommaren för att få det att fungera. Och om jag ska flytta jamen då blir jag kvar på forummet efter sådan en feedback smile Damn jag åar glad chokat alltså:-)

Angående galna brygder, då har jag längde kört mer vanliga typer, men imorn kommer jag att buteljera en ale bryggd på golden promise, caraamber, caraaroma, ingefär, kanel, apelsinskal, nejilkor, koriander, Cascade och london ale III. I primären slängde jag i 1 kg aroniabär och lät det jäsa ut innan jag omtappade. Nu har det stått 3 veckor, så imorn blir det dags. Meningen med denna öl är som med den där qulque (har ingen aning hur det stavas) chose från unibroue at det ska värmes upp till 70 grader vid servering. Om någon har en flaska av denna öl, då låter det galet men sant - det smakar 100 gånger bättre varmt än rumstemp - typ som med liefmans glühkriek. Min är som sagt bara inspirerat av dessa, och inte kopi, och absolut inte belgiska i karaktären. OG var 1078 och FG 1022 (87% GP, 10% caraamb och 3% caraaro - 28 gram Cascade som bitterhumle och 14 gram Cascade som aromhumle).
I andra jäskärl står min extrema mild sagt humlade brownale - den som kenneth, joel och tor smakat, med lite ändinger i receptet - melanoidinmalt ut - in caraamber - 10% faktisk, och att denna är torrhumlat med amarillo. Samtliga mina öl som jag bryggar regelbunden är torrhumlat nu! På lördag bryggar jag och tor alias urgusinka en golden ale med OG 1055, 100% GP, blandat Cascade och saaz och torrhumlas med Cascade.

Anyway - tack för alla feedback. Tur att jag är kvar i Sverige, och kul att ni kan ge sådan feedback allihopp. You rock smile

/Jan

ALBA GU BRATH

Jan,

det var roligt att det fortfarande finns hopp i kärleken och i ditt fortsatta liv på forumet!!!  Men som Svante nämnde, både ölbryggandet och internettet är gränslösa.  Og husk dette: kvinner kommer, kvinner går, men gode venner og öl består!  Ikke sant?  Och det bästa är ju om frugan kan både vara en god vän och tycka om öl. 

Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Hoppas att allt löser sig Jan, du har ju fortfarande den där ölen från skottland som du inte smakat på beställning hos mig så du får lov att vara kvar om du någon gång vill ha den smile

Kanske blir en skottlandsresa redan i sommar, det är inte bestämt om det blir irland eller skottland men men blir det skottland ska jag försöka som sist att hitta ölen om inte british arways slarvar bort våra väskor igen..

Det är sannolikt att något osannolikt kommer att hända. -Aristoteles

Hej Pål och Sam - tack för era hälsningar också smile Oj - jag hade nästan glömd den ölen från skotland - var det ebulum elderberry black ale du menar??? I så fall har jag faktiskt smakat den nu - den ¨r riktigt riktigt bra måste jag säga smile Me annars tack så mycket:-)

mvh
-Jan

ALBA GU BRATH