Oj vilken respons alltså¨- jag är rört
Men jag har bra nyhet - jag och frugan blev eniga om at ge varann en chans fram till sommaren för att få det att fungera. Och om jag ska flytta jamen då blir jag kvar på forummet efter sådan en feedback
Damn jag åar glad chokat alltså:-)
Angående galna brygder, då har jag längde kört mer vanliga typer, men imorn kommer jag att buteljera en ale bryggd på golden promise, caraamber, caraaroma, ingefär, kanel, apelsinskal, nejilkor, koriander, Cascade och london ale III. I primären slängde jag i 1 kg aroniabär och lät det jäsa ut innan jag omtappade. Nu har det stått 3 veckor, så imorn blir det dags. Meningen med denna öl är som med den där qulque (har ingen aning hur det stavas) chose från unibroue at det ska värmes upp till 70 grader vid servering. Om någon har en flaska av denna öl, då låter det galet men sant - det smakar 100 gånger bättre varmt än rumstemp - typ som med liefmans glühkriek. Min är som sagt bara inspirerat av dessa, och inte kopi, och absolut inte belgiska i karaktären. OG var 1078 och FG 1022 (87% GP, 10% caraamb och 3% caraaro - 28 gram Cascade som bitterhumle och 14 gram Cascade som aromhumle).
I andra jäskärl står min extrema mild sagt humlade brownale - den som kenneth, joel och tor smakat, med lite ändinger i receptet - melanoidinmalt ut - in caraamber - 10% faktisk, och att denna är torrhumlat med amarillo. Samtliga mina öl som jag bryggar regelbunden är torrhumlat nu! På lördag bryggar jag och tor alias urgusinka en golden ale med OG 1055, 100% GP, blandat Cascade och saaz och torrhumlas med Cascade.
Anyway - tack för alla feedback. Tur att jag är kvar i Sverige, och kul att ni kan ge sådan feedback allihopp. You rock 
/Jan
Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.
ALBA GU BRATH