Foto

Hej alla

Jo jag undrar hur gör jag för att få ett foto/bild att bli så stort som alla ni andra lyckas med? Har rel. nyligen blivit med digitalcamera. Tycker den är kanonfin. Jag har väl tagit mer bilder med den digitala jämfört med allt vad jag tagit tidigare. Jag lyckas få över bilderna till datorn samt kan få bort röda ögon på mitt barnbarn,det är viktigt det. L* Jag lyckades en gång få en bild här när jag i somras var på semester i Amsterdam. Bilden var när jag rörde om en "hembrygd" på Heinikens museum. Bilden var liten samt förblev liten. Hur gör jag för att få bilder som kan ses ses här på forumet?
Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Foto

Hej Techno.

Det gäller bara att du har bilden sparad på din hårddisk i ett lämpligt format. JPG är lämpligt filformat. Sedan när det gäller storleken så räknas den i pixlar. Som jämförelse är din egen bild, som syns till vänster om dina inlägg under
  Techno
  Medlem
på 59x55 pixlar.

Om du vill ha en hyfsat stor bild i ett inlägg så kan du först skala om den i ett bildbehandlingsprogram till ett lämpligt antal pixlar och sedan spara den som JPEG.

-- Svante

Sv: Foto

Hej Svante

Tack för lektionen.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20