1984/2006

Its Christmas time, theres no need to be afraid

at christmas time, we live in light and we banish shade



but in our world of plenty, we should spread a smile of joy!

Through your arms around the world at christmas time

but say a prayer - pray for the other ones

at christmas time, its hard but when your having fun

theres a world outside your window

and its a world of dreaded fear

where the only water flowing is a bitter sting of tears

And the christmas bells that ring there are the clanging chimes of doom



Well tonight thank God it's them instead of you

and there wont be snow in africa this christmas time

the greatest gift they'll get this year is life



where nothing ever grows

no rain or rivers flow



Do they know it's christmas time at all?



heres to you raise a glass for everyone

underneath that sadness

do they know its christmas time at all?



feed the world

feed the world

feed the world

let them know its christmas time and

feed the world

let them know its christmas time

feed the world

let them know its christmas time

Jag samt min broder, den bäste, var i London det året när sången kom. Den speladesa över hela London samt förorter  Det Du Jan J i Umeå, Då fanns det ingen Kjerdgård eller vad eländet nu i Danmark  heter. Ingen dansk rasism som är så prydlig i nu. För 60 sedan så fanns det danskar som var danskar, som kämpade med vapen i hand för att krossa den värsta rasistiska förbundet som över huvud taget funnits

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

2 Senast ändrad av jan_johansen (2006-11-21 08:43:23)

Sv: 1984/2006

Det kanske inte fanns dansk racism då, som är så prydlig nu, men det fanns säkert massor av svensk hykleri och dubbelmoral som nu!!!!

Det du skriver är ju dumt som bara det. Ren socialistisk crap alltså. Danskarna är inte racister, men vi har haft den ena regering efter den andra, som inte har villet ta upp de problemer vi hade med vissa invandrergrupper, vilket resulterade i den stora framgång som Dansk Folkeparti har haft sedan de grundades på 90 talet. Hur nära Danmark bor du? Har du någon chans överhuvudtagit att följa med i dansk politik för att få ett realistisk bild av hur livet ser ut?

Jag stödjer till stor del den danska invandrerpolitik, men vem sägar att det är för att jag springar runt på gatan och löfter vänster arm och skriger sieg dumkoff!

Det kanske kan ses som konsekvens av dålig integrationspolitik som har lett till misanpassade invandrer, massor av kriminella gängs, 53% av alla mord begått i dk, är begått av utländinger som bara utgör 3% af befolkningen, och tvärtom ser jag den förde politik som nödvändig för inte att skapa ett fundament för riktig racism. Typer som du och andra röda tycker bara det är samhällets fel, medan jag tycker att det felet både är regeringen som inte haft en tillräcklig bra integrationspolitik, som motviljan att anpassa sig livet i dk/integration, och bildninerna av de stora ghettoerna. Det är ju också hamrande fel att 97% av alla kycklinger slaktat i dk, att de är hallal-slaktat, att arabiska på vissa skolor är obligatorisk ämne, att vissa skolar och dagiser endast servera eller lagar hallal-mat vid hemkunskap. Det är inte att visa hensyn, men att säga varsagoda - bestämma över oss andra. Demokrati fast det vet socialister inte vad är innebär att det är majoriteten som bestämmar över minoriteten, och vi har egentligen inte trampat över minoritetensom så. Medan socialisitsisk och kommunistisk mentalitet är att minoriteten bestämmar med hård hand över majoriteten som man trampar över. Socialism/kommunism/Facism = samma skit, Jag har tidigare varit kommunist, så jag borde väl veta vad det står för.....

Om de andra partierna vågade göra något åt de problemerna som fanns och fortfarande finns, skulle DF vara ingenting. Framställningen av DF i Sverige är också total överdrivet. Faktisk har detta partiet varit på gatorna vid utvisningen av vissa invandrare. Det var t.ex en kvinna från phillipinerna som blev utvisat därför att hennes man var sjöman, och var mer ute på havet än hemma. Hon blev utvisat, och det enda partiet som reagerade på det var DF.

I Sverige ska man ju vara så jävla snäll, och fast man inte prater om det, införde man ungefär samma invandrerpolitik i Sverige som man har i dk. På utsidan debattera man inte, men samtidig växar extrema organisationer, samt att Sverige Demokraterna har fått betydlig mera framgång än på länge, och om man inte börjar ändrar attityd, då blir sitation i Sverige minst likedan som det är i dk, om inte ännu värre, eftersom Sverige har tradition av att vara mycket mer främlingsfjäntlig och racistisk än Danmark.

Och visst fanns Pia Kjærsgaard på den politiska scenen i 1984 då hon var medlem av det ännu mer extrema partiet kallat "Fremskridstpartiet"  Hon bröt ju faktisk med det partiet eftersom skillnaden är att de andra ofta är deciderade racister, medan hon som så inte hatar utlänningar, men har förstått att överdrivet invandring inte är bra. Lägg märke till ordet överdrivet, och att jag inte sade att invandring i är dålig i sig - jag är själv invandrer, fast från grannlandet.

Har du funderat över att Danmark är utsatta för hot om terror, att vi har soldater i irak pga den danska regering är så usa-fixerade som bara det, och så är det muhammed krisen, men du kanske även tycker det var bra med brinnande ambassader pga ett par löjliga teckningar?????

Och innan du anklagar mig för att vara df supporter, så titta här på det partiet jag röster på om de ställar upp självständigt: http://www.retsforbundet.dk/

Lycka till med din röda revolution!

Jag har inte mer att säga till dig!

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: 1984/2006

hej Jan

Herregud va arg du blev. Här i detta forum är det väl öl som gäller, tycker nog dom flesta. I princip så är det väl det som gäller. Men vi kan ju inte bara för att vi tycker om öl stå och se vad som händer runt i världen.m Föresten så höll faktisk nassana den högra handen rakt upp till höger. Många goda öl kom till i Tyskland under nazi styre. Det är ju inte fel på ölet därför.  Om det är något jag kan så är det hur ett rasistiskt samhälle kan komma fram. Du får "skrika" samt säja att jag vill den eviga revolutionen, alla höger gubbar skriver alltid hur bra den egna saken är. Ja visst är jag socialist, det har jag blivit genom alla åren innom pappers, vårt förbund. jag har många bra arbetskamtater som inte är socialister, det funkar hur bra som helst.Konstigt att det alltid är höger folk som vet alla % på hur människor beter sej. Antagligen så tycker tyvärr dom flesta som dej. Är det så dåligt här så är det ju bara att komma tillbaka till det land som en gång för mycket länge sedan med vapen i sin hand försvarade att kom till mitt land om du har problem med att leva i ditt eget land, för att du tycker annorlunda. Men dom gamla börjar väl bli bortgklömda i ett land som inte har gjort upp med sitt förflutna.
Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: 1984/2006

Hej igen

Det ända som fungerade i Berlin under slut striden från 30/4-2/5 1945 det var den meterlogiska institutet, samt ett lokalt bryggeri.
Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

5 Senast ändrad av jan_johansen (2006-11-21 22:00:06)

Sv: 1984/2006

Jag tycker inte det är dålig att bo i Sverige annars var jag väl flyttat. Jag bor här därför jag träffade en som bor i umeå och vi flytade ihop. Har Sverige gjord upp om sitt förflytna - att man avvisade danska juder vid gränsen så de blev skickade tillbaka till Danmark? Detta stod på fram tills 1943. Man lät ju även tyska tåg passera igenom....

Ja, och socialister vet även att alla de som inte är socialister eller tycker om fullständig fri invandring är racister/facister/nazister  Vi har set hur det gick sovjet och hela östblocket - socialism är en naiv dröm, men historien har lärt att när de väl tar makten blir det samma sak som med högerextrema gubber....att alla som inte tycker det samma kan åka åt helvete.... Man ser även i deras mentalitet när man diskutera med de hur de föraktar allt folk som inte tycker det samma som dem.... Jag börjar bara ropa och skrika för att börjar svarta till mitt land fullständigt onödvändigt och blundar för vad som står på här. Har du inte funderat över varför Sverigedemokraterna går fram?

Det är knappast en tillfällighet att Dansk Folkparti harexkluderat flest medlemmer genom åren därför att de är missförstått som ett racistisk parti = racister anmäller sig, fast de inte förstått poängen, uttalar sig racistisk i offentligheten och som konsekvens av detta blir de exkluderade/kickat.

Att jag inte ens kommer ihåg vilken arm man löftar som nasse visar väl hur höger-extrem jag är......

Det enda som funkar 100% är ett fritt, demokratisk och ekologisk balancerat samhälle, med respekt för människorättigheter. En anledning att jag faktisk stödjar dansk invandrer politik till en stor grad är att långt de flesta som kommer hit faktiskt inte är de som verkligen behövar hjälp. De som verkligen behövar den kan inte ta sig någonstans. Däremot har jag inte uttalat mig nehativt vad angår u-landsbistånd för det helt fint om man kan se till att hjälpen inte hamnar i fel händer. Race, hudfärg, religion bryr jag mig inte om, utan jag - som de flesta danskare - dömmar folk efter deras beteende. Du vet tydligen inte vad du prater om när det handlar om Danmark.

Med önskat om en snarlig undergång till regeringerna i Kuba, Nordkorea och Kina....evt. andra...

Länga leva demokrati, länga leva ytringsfrihet, länga leva den äkta ursprungliga liberalism!

/Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: 1984/2006

hmm konstig tråd det här blev,
tycker bara att techno verkar lite skum, sen så blir du förvånad att
Jan blir arg och du tycker att vi ska hålla oss till öl, varför tog du upp
det hela överhuvudtaget?

står iaf på din sida Jan.

Det är sannolikt att något osannolikt kommer att hända. -Aristoteles

Sv: 1984/2006

Tack samsaidi, men kom ihåg att enligt techno är jag jätteracist;-) hahahahaha Det vet du i allafall att det är jag inte:-)

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: 1984/2006

hehe jo precis!

Det är sannolikt att något osannolikt kommer att hända. -Aristoteles

Sv: 1984/2006

Den här tråden handlar inte om öl, bryggning eller något närbesläktat så jag överväger att stänga den. Avvaktar dock för att se hur den utvecklas.

Jag tror att Techno hade goda avsikter med sitt första inlägg, men jag kan förstå att Jan kände sig angripen.

Själv uppskattar jag att ha både Jan och Techno här på Humlebladet, liksom jag tror de allra flesta av oss gör. Vi är alla olika, och har olika politiska uppfattningar, men vi förenas av intresset för öl och bryggning. Låt oss fortsätta med det.

-- Svante

Sv: 1984/2006

Hört smile

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: 1984/2006

Hej Svante samt Jan

Det var inget illa menat med mitt inlägg egentligen. Jag har tyvärr en förmåga att få folk arga ibland, när det egentligen är tvärtom vad jag vill. Jag ber utav hela mitt hjärta om ursäkt om det missförstods, jag kan oxså ibland krångla till det när jag skriver, är medveten om det. Det sista jag vill det är att göra någon ledsen, jag är egentligen en rätt vänlig människa med ett stort intresse om vad som händer runt i världen. Hoppas att du tar emot min ursäkt Jan, vi kan ha olika åsikter, men som Svante skrev det, är ju ölet intresset om öl som förenar oss. Dina inlägg Jan ,om öl, har jag alltid läst med intresse.

Vänlig hälsning

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: 1984/2006

Det är lugnt Bo. Bara tänka på varför jag kände mig träffat rakt i hjärtat när man tänkar på framställningen af dk i medierna liksom vi springar runt på gatorna allihoppa med höger arm i vädret, när verkligheten är en helt annan. Därför blir jag och när jag såg ditt inläg då tänkte jag bara - nej, inte här på forummet också! Därför reagerade jag starkt, och jag ber själv om ursäkt för mina kommentara angående dina politiska hållningar.

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH