Det kanske inte fanns dansk racism då, som är så prydlig nu, men det fanns säkert massor av svensk hykleri och dubbelmoral som nu!!!!
Det du skriver är ju dumt som bara det. Ren socialistisk crap alltså. Danskarna är inte racister, men vi har haft den ena regering efter den andra, som inte har villet ta upp de problemer vi hade med vissa invandrergrupper, vilket resulterade i den stora framgång som Dansk Folkeparti har haft sedan de grundades på 90 talet. Hur nära Danmark bor du? Har du någon chans överhuvudtagit att följa med i dansk politik för att få ett realistisk bild av hur livet ser ut?
Jag stödjer till stor del den danska invandrerpolitik, men vem sägar att det är för att jag springar runt på gatan och löfter vänster arm och skriger sieg dumkoff!
Det kanske kan ses som konsekvens av dålig integrationspolitik som har lett till misanpassade invandrer, massor av kriminella gängs, 53% av alla mord begått i dk, är begått av utländinger som bara utgör 3% af befolkningen, och tvärtom ser jag den förde politik som nödvändig för inte att skapa ett fundament för riktig racism. Typer som du och andra röda tycker bara det är samhällets fel, medan jag tycker att det felet både är regeringen som inte haft en tillräcklig bra integrationspolitik, som motviljan att anpassa sig livet i dk/integration, och bildninerna av de stora ghettoerna. Det är ju också hamrande fel att 97% av alla kycklinger slaktat i dk, att de är hallal-slaktat, att arabiska på vissa skolor är obligatorisk ämne, att vissa skolar och dagiser endast servera eller lagar hallal-mat vid hemkunskap. Det är inte att visa hensyn, men att säga varsagoda - bestämma över oss andra. Demokrati fast det vet socialister inte vad är innebär att det är majoriteten som bestämmar över minoriteten, och vi har egentligen inte trampat över minoritetensom så. Medan socialisitsisk och kommunistisk mentalitet är att minoriteten bestämmar med hård hand över majoriteten som man trampar över. Socialism/kommunism/Facism = samma skit, Jag har tidigare varit kommunist, så jag borde väl veta vad det står för.....
Om de andra partierna vågade göra något åt de problemerna som fanns och fortfarande finns, skulle DF vara ingenting. Framställningen av DF i Sverige är också total överdrivet. Faktisk har detta partiet varit på gatorna vid utvisningen av vissa invandrare. Det var t.ex en kvinna från phillipinerna som blev utvisat därför att hennes man var sjöman, och var mer ute på havet än hemma. Hon blev utvisat, och det enda partiet som reagerade på det var DF.
I Sverige ska man ju vara så jävla snäll, och fast man inte prater om det, införde man ungefär samma invandrerpolitik i Sverige som man har i dk. På utsidan debattera man inte, men samtidig växar extrema organisationer, samt att Sverige Demokraterna har fått betydlig mera framgång än på länge, och om man inte börjar ändrar attityd, då blir sitation i Sverige minst likedan som det är i dk, om inte ännu värre, eftersom Sverige har tradition av att vara mycket mer främlingsfjäntlig och racistisk än Danmark.
Och visst fanns Pia Kjærsgaard på den politiska scenen i 1984 då hon var medlem av det ännu mer extrema partiet kallat "Fremskridstpartiet" Hon bröt ju faktisk med det partiet eftersom skillnaden är att de andra ofta är deciderade racister, medan hon som så inte hatar utlänningar, men har förstått att överdrivet invandring inte är bra. Lägg märke till ordet överdrivet, och att jag inte sade att invandring i är dålig i sig - jag är själv invandrer, fast från grannlandet.
Har du funderat över att Danmark är utsatta för hot om terror, att vi har soldater i irak pga den danska regering är så usa-fixerade som bara det, och så är det muhammed krisen, men du kanske även tycker det var bra med brinnande ambassader pga ett par löjliga teckningar?????
Och innan du anklagar mig för att vara df supporter, så titta här på det partiet jag röster på om de ställar upp självständigt: http://www.retsforbundet.dk/
Lycka till med din röda revolution!
Jag har inte mer att säga till dig!
Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.
ALBA GU BRATH