Spam

Hej

Finns det inget sätt att bli av med den där spamaren som dyker upp med jämna mellanrum

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Spam

Säkert samma person så det är bara att banna IP't.

"iptables -A INPUT -s XX.XX.XX.XX -j DROP" eller hur det nu var smile

Det är flera olika spammare som dyker upp då och då. Så fort jag får reda på det bannar jag dem (flera aspekter av deras identitet) och raderar deras inlägg.

-- Svante

Kanske ni skulle gröta till den där captcha-bilden ni har lite? Det är ganska lätt att läsa siffrorna och bokstäverna i den som det är nu, och jag kan tänka mig att en listig spammare kan ta sig förbi den...

Eller lägga till en registreringsfråga till, á la SHBFs forum.

Think globally. Drink locally.

Det har börjat spåra ur regält nu med spammare. Finns det inget forumvärden eller vad heter kan göra åt det?

Det är ett otyg med spam. Captchas hjälper till viss del men är inget vattentätt hinder. Somliga spammare använder människor för att komma igenom captchas.

I nuläget är jag den ende som modererar, bannar spammare och readerar deras inlägg. Det kan ibland ta lite tid, så en variant skulle vara att ta in fler frivilliga moderatorer.

Är du frivillig så hör av dig!

-- Svante

Jag är ju här inne och kikar några ggr varje dag så jag hjälper gärna till.

Tack för erbjudandet. Jag har också fått några erbjudanden per PM.

För att fler än de som läser den här tråden ska ha fått chansen skriver jag också en blänkare på Humlegården-forumet.

-- Svante

Ååh! vad kul nån har skrivit i den tråden, Nej det var spam igen. HATAR SPAM.

10 Senast ändrad av svensson.lu (2012-06-05 20:04:40)

Det är ju lite tråkigt att stänga forumet för icke svenskspråkiga, men kan man inte kompletera captchas med en enkel svensk fråga. T.ex. Var bor kungen på sommaren?
Det går iof att googla, men det är yttereligare en spärr.
Eller kanske något som kräver å ä eller ö är väl annu bättre?
Vad kommer efter A med två prickar?

utan att googla så vet jag inte vart han bor på sommaren

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

hemma :)

http://www.bazingabrewery.se

murmot skrev:

hemma smile

Så klart han gör wink Det var kanske ett dumt exempel.