Spam
Hej
Finns det inget sätt att bli av med den där spamaren som dyker upp med jämna mellanrum
Bo
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Spam
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej
Finns det inget sätt att bli av med den där spamaren som dyker upp med jämna mellanrum
Bo
Säkert samma person så det är bara att banna IP't.
"iptables -A INPUT -s XX.XX.XX.XX -j DROP" eller hur det nu var ![]()
Det är flera olika spammare som dyker upp då och då. Så fort jag får reda på det bannar jag dem (flera aspekter av deras identitet) och raderar deras inlägg.
Kanske ni skulle gröta till den där captcha-bilden ni har lite? Det är ganska lätt att läsa siffrorna och bokstäverna i den som det är nu, och jag kan tänka mig att en listig spammare kan ta sig förbi den...
Eller lägga till en registreringsfråga till, á la SHBFs forum.
Det har börjat spåra ur regält nu med spammare. Finns det inget forumvärden eller vad heter kan göra åt det?
Det är ett otyg med spam. Captchas hjälper till viss del men är inget vattentätt hinder. Somliga spammare använder människor för att komma igenom captchas.
I nuläget är jag den ende som modererar, bannar spammare och readerar deras inlägg. Det kan ibland ta lite tid, så en variant skulle vara att ta in fler frivilliga moderatorer.
Är du frivillig så hör av dig!
Jag är ju här inne och kikar några ggr varje dag så jag hjälper gärna till.
Tack för erbjudandet. Jag har också fått några erbjudanden per PM.
För att fler än de som läser den här tråden ska ha fått chansen skriver jag också en blänkare på Humlegården-forumet.
Ååh! vad kul nån har skrivit i den tråden, Nej det var spam igen. HATAR SPAM.
Det är ju lite tråkigt att stänga forumet för icke svenskspråkiga, men kan man inte kompletera captchas med en enkel svensk fråga. T.ex. Var bor kungen på sommaren?
Det går iof att googla, men det är yttereligare en spärr.
Eller kanske något som kräver å ä eller ö är väl annu bättre?
Vad kommer efter A med två prickar?
utan att googla så vet jag inte vart han bor på sommaren
hemma
Så klart han gör
Det var kanske ett dumt exempel.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Inget av ovanstående... → Spam