Temperatur ale på sekundär
Har gjort en IPA och en Oatmeal-stout som jäst ut nu och tänkte placera dem lite kallare än rumstemp.
Har ett rum som fungerar som förråd för tillfället och där är temperaturen från 10 grader och neråt. Det är ett isolerat rum och det blir inga minusgrader.
Tror ni det är okej att placera ölet där tills jag bestämmer mig för att lägga det på fat?
Kan det ha några negativa effekter på ölet med en sån kall temperatur?
pz.