Pistonhead (BrutalBrewing/Spendrups) har släppt en bunte lagers med motortema; Hotroddin, Cruisin och jag minns inte vilka fler.
Den allra första som släpptes (förra året om jag minns rät, men minns inte namnet) var en riktig höjdare enligt mig. Åtminstone till det priset!
Jag köpte flera flak och rekommenderade/bjöd till vänner och bekanta: "se här ett välhumlat alternativ till vanlig eurolager"
Sen kom nästa utgåva och den var bara - meh! Inget att skriva hem om. Har för mig att de gjorde en julöl också?
Jag tappade tron på Pistonhead när (tror jag den hette) SummerCruisin kom. Sen fick jag chansen att testa en annan variant (minns inte vad den hette heller, det blir lätt så när man saknar motorintresse;))på fat, och den var kanongod, lite maltigare, bärnstensfärgad och rejält med citrustoner från (torr-?) humle.
Så det är lite "hit and miss" med Pistonhead för min del. När det är bra så är det rätt bra, när det är dåligt så är det i par med Tuborg eller nåt annat blask, men med yttepytte mer humle...