Laktose

Hej!

Jeg går og tænker på at brygge en traditionel dansk hvidtøl som er den danske version af svagdricka. Jeg ville gerne have anvendt mig af laktose, og jeg kiggede i webbutikken efter det, men jeg så det ikke. Jeg undrer derfor om i har holdt op/slutat med at sælge det? Hvis i har det, har jeg mulighed for at bestille lidt, eller hvor kan jeg bestille det? Noget link evt????

Tak for altid god service.

Venlig Hilsen
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: Laktose

Hej Jan

Jag har ca 600 g Laktos. Jag gjorde i början av detta år en s.k. Sweet Stout, den blev väl ok men inte mera. Jag tyckte den blev så ström linjeformad, my sweet stout became very mainstreem, ok?. Om du vill ha resten av min Laktos så skickar jag den till dej, om jag får 1av dina öl? Hör av dej.

bohumle@telia.com

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Laktose

Hej Bo

Oj - sorry jag inte hade svarit ditt indläg - hade helt enkelt inte upptäckt det (jag kanske är yngre än dig, men jag är säkert mera senil också smile Jag har tyvärr tills vidare laggt av med ölbryggning och vill koncentrera mig på vin tills jag får job och kan anskaffa mig bättre utrustning och fat. Men om du vill kan du smaka en av de öl jag har stående ändå, om du vill. Skicka en mail, så ska jag skicka. Har ocksålovat Pål en, så när jag skickar till honom skickar jag till dig samtidigt. jan_bryggeriet_hel@yahoo.dk

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: Laktose

jan_johansen skrev:

Hej Bo

Oj - sorry jag inte hade svarit ditt indläg - hade helt enkelt inte upptäckt det (jag kanske är yngre än dig, men jag är säkert mera senil också smile Jag har tyvärr tills vidare laggt av med ölbryggning och vill koncentrera mig på vin tills jag får job och kan anskaffa mig bättre utrustning och fat. Men om du vill kan du smaka en av de öl jag har stående ändå, om du vill. Skicka en mail, så ska jag skicka. Har ocksålovat Pål en, så när jag skickar till honom skickar jag till dig samtidigt. jan_bryggeriet_hel@yahoo.dk

Vänliga Hälsningar
-Jan

Ok Jan

Blev lite osäker angående din epost add? I vilket fall som helst hittar jag laktosen så skickar jag den ändå.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Laktose

jan_bryggeriet_hel@yahoo.dk eller fnipssko@yahoo.dk 

Vi hörs:-)

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: Laktose

jan_johansen skrev:

Jeg går og tænker på at brygge en traditionel dansk hvidtøl som er den danske version af svagdricka. Jeg ville gerne have anvendt mig af laktose, og jeg kiggede i webbutikken efter det, men jeg så det ikke. Jeg undrer derfor om i har holdt op/slutat med at sælge det? Hvis i har det, har jeg mulighed for at bestille lidt, eller hvor kan jeg bestille det? Noget link evt????
-Jan

Tidigare hade vi laktos som vi tog hem på 25-kg-säckar och packade om själva på mindre förpackningar, liksom torkat maltextrakt, maltodextrin och glukos. För en tid sedan lade vi om produktionen så att vi la ut ompackningen på ett annat företag. Tyvärr fick vi då stryka laktos och glukos, eftersom vi inte hade tillräckligt stor volym på dessa.

Som jag skrev häromdagen i en annan tråd så har vi börjat samarbeta med Brouwland i Belgien. Vi kommer att lagerhålla en (liten) del av deras sortiment, och ha resten tillgängligt på beställning.

En sak vi tänkte lagerhålla är laktos. Brouwland har detta uppackat på 250 g, 1 kg och 5 kg. Troligen kommer vi att satsa på att ta in en av dessa i standardsortimentet. 250 g eller 1 kg, vad säger ni?

-- Svante