Absolut - torrhumlingen i sin allra enklaste form i mitt bryggeri är när ölet är en dryg vecka gammalt, hinken blomsprutas med starsan och gläntas lite - häll i lite pellets, stäng hinken igen och vänta någon dag. Kallkrascha sedan ett par dygn och du har ett humlligt, humlerestfritt öl i keggen.
Dessutom skulle jag vilja påpeka att med just en sådan jästkaka (alltså en med humlerester i) tvättade jag mycket enkelt och pitchade till ett öl som jag sedan fick idel positiv kritik för renhet i SM som kölsch.
Menar du att du sprayar jäshinken med ölen i med star san? vart i så fall? På locket och på sidorna? Rinner inte det ner i ölen då? Kanske inte är farligt men känns skumt bara ![]()
Besvara gärna mer detaljerad till en fördummad person som mig
.
I shall try it, men hur kallkraschar man bäst? Jag har ett kylskåp som, om jag flyttar maten i, faktiskt får plats med en jäshink på bottenplanen.
Räcker den kylan i kylen?

