Chokladbönor till en stout?

Hej, jag har kommit över två paket av krossade chokladbönor. Kan dessa användas till att göra en choklad stout?

Det är äkta chokladbönor som är krossade från sydamerika.

Jag undrar i så fall hur jag skall göra? Jag har en ölsats som heter Brewers Choice Irish Stout, och tänkte leka med denna lite och tillsätta choklad om det går.

Ska jag kanske låta chokladen koka tillsammans med den mängd vatten man skall tillsätta DME som ingick, och sedan tillsätta resten?

Om det är möjligt att tillsätta chokladbönorna, hur bör jag gå tillväga?

Om inte dessa får ut någon chokladsmak, hur kan jag annars göra för att få chokladsmaken tillsatt? Köpa någon chokladkaka i så fall?

Tacksam för svar!

Sv: Chokladbönor till en stout?

Antar att du menar kakaobönor?

Dom ska inte kokas, ger en besk smak. Tillsätts efter kok vid 80 grader och/eller i sekundären.
Har forskat lite i det och är inne på min andra batch, tänk på att du kanske kommer att behöva sila bort kakaon,
det glömde jag och nu flyter den runt i ölen....

Om 3 veckor vet jag hur min kakaoporter blev :-)

Tips: sök på kakaoporter.