Går det använda Cervisia kylspiral 13m till denna?

Hej!

Jag har en Biltema 25L gryta och tänkte investera i en Cervisia kylspiral 13M pga mitt eget bygge gick åt skogen.

Köpte kopparrör på clas ohlson, en 5 meter som var inplastad.

Men den var omöjlig att böja runt en kastrull så jag la ner det projektet och tänkte nu köpa en Cervisia kylspiral 13M eller 9M.

Men går den att använda i min biltema gryta på 25L?

Eller är den/dom för stora?

Tacksam för svar!

Sv: Går det använda Cervisia kylspiral 13m till denna?

Måtten framgår ju på humles hemsida för spiralerna samt på biltema.se för kastrullen.

Granted, det framgår inte hur hög 13 meters varianten är om man inte "binder ner" den (men då den har fler varv kan vi anta att den behöver bindas ner)

"En rejäl kylspiral i rostfritt stål - ett 9 meter långt rör i 12 x 0,5 mm AISI 304 rostfritt stål, format till en 30 cm hög spiral med 15 varv med 19 cm i diameter. För låga kokkärl går det att binda ner spiralen så att den blir 19 cm hög."

"Kastrull med tappkran
Med tappkran, lock och handtag. Mått: 32 x 32 cm. Volym: 25 liter. Kan maskindiskas. Ej för användning på induktionshäll Av rostfritt stål. "

MVH

Ceder

Sv: Går det använda Cervisia kylspiral 13m till denna?

Koppar har den egenheten att den hårdnar när den böjs. För att få tillbaka smidigheten ska man glödga igen t.ex. med en gasolbrännare. När den svalnat går det lätt att böja igen.