En till under samma rubrik.
Hur ser era laksilar ut? Ni som recirkulerar er vört?
Kan säga att jag vill ha en blichmann gryta. Men det har jag inte och då passar inte deras falskbotten i min.
Byggde bara lite snabbt av 15 mm vattenledningsrör. Kanske man behöver gå upp till 22 mm rör och bygga så man fyller botten med rör kors och tvärs? Jag hade en bild på hur jag snabblöste mitt.
Kan inte se hur jag skulle kunna pumpa runt vörten. Nu tappar jag den grytan först och värmer där sen pumpar jag upp den. Men har lite nya cool grejjor från skroten. En väldigt stor elpatron som sitter i ett kärl på en liter, 2kw, bör värma den lilla mängd som får plats där mycket fort.
Kanske bara använda den lilla burken som HLT och mäska nästan hela vattenmängden. Sen bara laka med några liter.
Måste bara ha en autosparge.