Techno skrev:Hej igen
Lite alfasyra i cg till en IPA enligt mej.
270 cg i 60 min
265 cg i20 min
140 cg i 5 min
150 cg i 0 min
Min IPA tappades på flaska 061125 och smakar alldeles wunderbar nu. Beska smak samt arom kommer smygandes i en 3 -stegs raket. I like IPA.
Bo
Det finns knappast grejor som är så bra som välbryggd IPA, Pale Ale, Bitter, ESB eller andra ales inom samma familj eller en riktigt välbrygd lager - skulle bara önska att de danska såkallade entutiaster och hembryggare skulle fatta det!
Det verkar bara vara Imperial Stout, Belgisk Mörk Ale, Barley Wine och till dels Rauchbier som gällar. Jo jo - pöplen i DK har åbenbarligen en mer civiliserat ölkultur än entutiasterna, medan i Sverige är det tvärtom. Här får Sverige plusset från min sida, där man (entutiasterna) uppfattar ett öl mycket mer som det det är....sedanfår väl danskarna få supa ihjäl sig med sina Belgoales om de vill det, eftersom de väljar att ignorera det bra som lättare sorter har att erbjuda.
What's the matter belgoboy - afraid you don't get drunk, or is it the refreshment you are afraid of, kan man sedan fråga sig själv.
Anyway - jag hållar med dig Bo - IPA är grejor det
Vänliga Hälsningar
-Jan
Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.
ALBA GU BRATH