ny version av webbutiken lanserad

Vi har idag lanserat en uppdaterad version av webbutiken.

De största förändringarna är

* responsiv design
* stöd för https
* ny kassa med Klarna Checkout

Responsiv design innebär att layouten anpassar sig automatiskt efter bredden på fönstret. Detta gör att webbutiken fungerar mycket bättre i mobilen och surfplattan, och likaså på stora skärmar.

https eller TLS/SSL innebär att all information överförs krypterat över nätet. OBS att det alltid har varit så när det gäller t ex kontokortsbetalningar och övrig betalningsinformation - det nya är att det nu gäller alla sidor.

Den nya kassan med Klarna Checkout innebär att det blir enklare att skicka in och betala beställningen, med färre klick och mindre knappande.

Sedan är det en hel del andra förändringar också, bl a att alla produktlistningar kan sorteras efter pris, namn, tid eller popularitet. Alla produktsidor har en "Andra köpte också"-avdelning, som kan ge inspiration. Med mera, med mera...

Vi är medvetna om att inte alla kommer att tycka att alla förändringar är till det bättre. Så vi ser gärna att vi får kommentarer från er användare/kunder - både ris och ros. Skriv gärna här på forumet, eller mejla till webmaster@humle.se

-- Svante

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Nu har jag varit inne i webbutikens nya version.

Det funkar ju riktigt bra, både med platta och telefon.

Det var lite bökigt tidigare att sitta med luren och göra en beställning. Nu har jag ännu inte beställt genom det nya, men jag återkommer med det.

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Har möjligheten att spara inköpslistor tagits bort?

/Martin

Sv: ny version av webbutiken lanserad

@Mart: Funktionen att spara inköpslistor kunde tyvärr inte följa med till den nya designen. Vi hoppas att kunna få tillbaka listorna i en kommande uppdatering. Men vi kan inte svara på om eller när det kommer att ske.

-- Svante

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Inköpslistan är ju ovärderlig! Jag klarar mig utan alla andra ändringar, men inköpslistan klarar jag mig inte utan. sad

Så fort jag märker att jag behöver nåt till nästa bryggning fyller jag på inköpslistan så jag inte glömmer det när det är dags att beställa.

Sv: ny version av webbutiken lanserad

@Tipo874: Vi beklagar också att denna funktion försvann. Tyvärr kan vi inte råda över det själva - vår leverantör av ehandelplattformen tog bort stödet för inköpslistor i den här versionen. Vi har påpekat att vi vill få det återinfört men vi har inte fått något positivt besked om detta ännu i alla fall.

-- Svante

Sv: ny version av webbutiken lanserad

- Använder man Crome så går formulär inte att fylla i. När man fyller i fält så tas innehållet man just skrivit bort direkt när formuläret uppdateras.

- Att inköpslistorna försvann är riktigt trist. De gjorde livet mycket enklare, då flera personer kunde lägga till produkter i en lista och en annan person sen göra beställningen.

- Det går inte längre att betala med internetbank. Vi testade två olika datorer och två olika webbläsare. Man ser att alternativet Internetbank skrivet under Klarna, men går man vidare så får man bara valen Faktura och Kort.

Efter över en timme fick vi ge upp. Det gick inte att göra någon beställning till bryggeriet. (Då var det ändå två personer som jobbar med IT som försökte).

Än så länge så ser vi bara negativa effekter efter uppdateringen, men antar att det kommer fungera bättre efter lite buggfix. Hoppas ni reder ut det snart, så man kan fortsätta vara bortskämd med bra service.

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Hej Minus-1,

Vi har haft kontakt under dagen och jag hoppas att vi löste en del av frågorna. Många av våra kunder använder Chrome, så jag vågar inte riktigt svara på vad exakt det kan vara som orsakade att fälten raderades i kassa. Vi får titta vidare på detta.

Inköpslistorna hoppas vi kunna få tillbaks framöver. Men det kommer tyvärr att dröja.

Angående Klarna så är det olika alternativ för privatpersoner och företag. För privatpersoner finns alternativet att betala via Internetbank (Handelsbanken, Swedbank, Nordea och SEB). Företag är begränsade till kort och faktura.

Vi är tacksamma för all feedback och jobbar hela tiden vidare med att göra vår webshop ännu bättre.

Henrik Sandén
Humlegårdens Ekolager

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Som Henrik skrev, vi hade jättebra kontakt under dagen, och löste det som kunde lösas.

Vi är som vanligt 100% nöjda med Humlegården, som alltid är snabba, kunniga och har suverän service och bemötande.

/Minus-1



Minus-1 skrev:

- Använder man Crome så går formulär inte att fylla i. När man fyller i fält så tas innehållet man just skrivit bort direkt när formuläret uppdateras.

- Att inköpslistorna försvann är riktigt trist. De gjorde livet mycket enklare, då flera personer kunde lägga till produkter i en lista och en annan person sen göra beställningen.

- Det går inte längre att betala med internetbank. Vi testade två olika datorer och två olika webbläsare. Man ser att alternativet Internetbank skrivet under Klarna, men går man vidare så får man bara valen Faktura och Kort.

Efter över en timme fick vi ge upp. Det gick inte att göra någon beställning till bryggeriet. (Då var det ändå två personer som jobbar med IT som försökte).

Än så länge så ser vi bara negativa effekter efter uppdateringen, men antar att det kommer fungera bättre efter lite buggfix. Hoppas ni reder ut det snart, så man kan fortsätta vara bortskämd med bra service.

Sv: ny version av webbutiken lanserad

Nya webshopen verkar än så länge flyta smidigt. Håller med alla skribenter ovan att sparade inköpslistor saknas, det var väldigt smidigt att spara flera olika där man hade en för "tänkt inköp av utrustning" och en för nästa inköp av ingredienser som man kunde fylla på kontinuerligt.

Men som sidan fungerar nu ligger allt kvar i "varukorgen" till nästa gång man går in på sidan (om man går in på samma enhet och inte har tömt "minnet" för sidan) så till viss del kan man ha en aktiv inköpslista. Dock finns det ett bekymmer med detta om man har lagt in en stor mängd saker i varukorgen (för att tex kolla hur mycket det går på inkl frakt) och man märker att man måste tilläggsköpa något annat innan den tänkta beställningen ska göras. Det finns ingen "töm varukorg" vilket gör att man måste klicka ta bort på varenda artikel i sig. En "Töm Varukorg" funktion borde ju finnas i en webshop.

I övrigt en väldigt nöjd kund! Servicen på Humlegården är oslagbar!
/Tjus