mäskning->lakning
Hej alla
Tänkte snart försöka mig på en 25l bryggning, efter alla mina 10 liters...
Jag tänkte mäska i nån slags stor kastrull, och sedan laka i ett lakkärl av 2 jäshinkar, och då undrar jag över en praktisk sak:
Hur gör ni när ni flyttar över allt till lakkärlet; en stor slev, eller tar ni bara ett djupt andetag, och häller över allt?
Man kan kanske mäska direkt i lakkärlet iofs, men om man vill ha lite olika tempar så blir väl det svårt...
Jonas