kräftgryta & kokplatta
Efter att ha läst massa inlägg ang. mäskning/lakning/kokning, så funderar jag på att köpa en kokplatta + 25 l. kräftgryta från Jula. Detta för att slippa belamra köket, utan istället kunna köra bryggeriet på altanen. Jag kan ju förvärma vissa saker på induktionshällen i köket, för att snabba på det hela.
Kräftgrytan har ju en silhink med massa hål i; kan det vara möjligt att täta denna på något sätt, så man kan ha malten i den, och använda grytan till både mäskning, lakning och kokning?
På bilden ser ju hålen ganska stora ut, men det borde ju gå att trä något över den.
Sedan vore det ju käckt att ha kran i grytan också... börjar bli lite trött på min hävert nu...
http://jula.se/Butik/default.asp?OrderI … _id=SE-810
Jonas
