Don't fear the foam
StarSan verkar skumma lite vilket inte är nån direkt fara i sig, men jag undrar lite hur det fungerar med skummet om man t.ex. får för sig att använda torrjäst. har sett lite bilder och filmer på när folk tappat vörten i damejeanne för jäsning och det trycks ut en hel del skum ur jäskärlet. Ska man vänta tills skummet lagt sig innan man kan tillsätta jästen eller ska man "gräva" bort det med något desinfekterat verktyg? Även om skummet inte är "farligt" så verkar det bli krångligt att tillsätta jästen på ett smidigt sätt. Vad säger ni med erfarenhet?