Star san

När får ni in star san igen?
Verkar bara finnas en flaska (1 gallon) kvar i lager vilket är i största laget för min del.

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Sv: Star san

Om det är bråttom kan jag skicka dig en oöppnad flaska (237ml )mot porto och humlegårdens pris, jag har mer än jag behöver.
Finns även PBW 454g om du behöver.

Sv: Star san

Klockrent Weinkeller, jag tackar och bugar!

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Sv: Star san

Vassego, brygg hårt!

Sv: Star san

Containern ska landa 10 juni i Göteborg. Sedan tar det några dagar med lossning från båt, införtullning, lastbilsfrakt mm innan vi har fått påfyllt i webbutiken.

-- Svante

Sv: Star san

Nu är varorna från Five Star inklusive alla storlekar av Star San inlevererade och tillgängliga i webbutiken.

-- Svante

Sv: Star san

Hej

Är det ingen mer än mig som använder Saniclean ? Mindre skum men ändå samma "krut"

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Star san

Tolkar jag det rätt att man (så länge man håller sig till rekommenderad koncentration) kan använda en sprayflaska till i stort ett alla delar inkl jäskärl? Spraya lite överallt och bara låta det rinna av utan att efterskölja? För man måste väl ända hälla av det eller??

Relax, don't worry... Have a homebrew!

Sv: Star san

Jag tycker det lättaste är att blanda starsan i jäshinken genom att skaka den tillsammans med annan utrustning som ska desinficeras, sen häller jag över det i en sprayflaska för att använda senare och som kompletering.

Sv: Star san

Men då blandar du bara ca 1-2 liter eller så?

Relax, don't worry... Have a homebrew!

Sv: Star san

Knappt tre liter passar att blanda med en kork från flaskan..

Sv: Star san

Själv blandar jag 10 liter i jäshinken, tycker det är svårt att täcka utrustningen annars, 1-2 liter är ju bara lite bottenskrap.