kan inte ladda upp bilder
när jag använder uppladdningsfunktionen för bilder får jag felmeddelandet "kunde inte flytta filen"
stefan/
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → kan inte ladda upp bilder
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
när jag använder uppladdningsfunktionen för bilder får jag felmeddelandet "kunde inte flytta filen"
stefan/
Är filen för stor?
Är filen för stor?
inte mer än stipulerade 150kB iaf..
lång ifrån.
Jag har samma problem...
Jag har samma problem...
kanske är ett regionalt problem? :-)
Går ej heller ifrån skåneland...
Måste väl testa här då...
Nähäpp. Funkar inte i Götet heller.
Det här verkar vara ett problem som uppstod i samband med att webbhotellet flyttade sajten till en ny server. Jag har tagit upp frågan med supporten.
Samma problem här. Felmeddelande "Kunde inte flytta filen".
Samma problem också här och nu
Jag fick följande svar från supporten:
Jag provade sedan att göra en bilduppladdning men det gick inte. Det uppstår komplikationer pga CMOD rättigheter.
Normalt kan man komma runt detta genom att ge filer och kataloger fullständiga rättigheter. Men detta är en extrem säkerhetsrisk och inget vi längre kan tillämpa.
Så det du bör göra är att undersöka möjligheterna att uppgradera nuvarande Forum till en nyare version då just uppladdningsfunktionen med största sannolikhet är ombyggd för att fungera även om rättigheterna inte är satta till fullständig åtkomst.Vi kan inte hjälpa er att uppgradera nuvarande forum, men vi kan kostnadsfritt hjälpa er att installera ett annat forumsystem som bygger på PhpBB3 som är ett mycket omfattande system för forum. Detta har också visat sig vara fullt kompatibelt med alla våra servrar så där kommer du inte ha några problem med uppladdning via forumet.
Dock måste ju samtliga nuvarande medlemmar omregistrera sig och du kommer inte kunna emigrera över nuvarande trådar till det nya forumet.
Så innan vi uppgraderat/bytt forummjukvaran kommer det tyvärr inte att fungera med bilduppladdningen.
Det går under tiden att istället länka in bilder som finns på en webbadress med img-taggen.
Ett krav på det nya forumet tycker jag är att vi kan bevara inläggen och trådarna, och helst att alla användarinloggningar också finns kvar. Men vi fortsätter den diskussionen i den här tråden .
Dum fråga från en icke-dataexpert men varför ska man acceptera en sådan här "nedgradering" bara för att man byter server?
Dum fråga från en icke-dataexpert men varför ska man acceptera en sådan här "nedgradering" bara för att man byter server?
Jag har viss sympati eftersom den gamla lösningen för bilduppladdning inte var säker. Vi blev också utsatta för en attack i somras då någon laddade upp elak kod förklädd till bildfil.
Tror att det är bäst att uppgradera till en modern version av forumprogramvaran som förhoppningsvis tillåter säkrare bilduppladdning.
Hej i vintermörkret!
Som gammal pedagog inser jag ofta hur mycket tydligare ett inlägg kan bli om det kompletteras med en bra bild.
Eftersom jag numera jobbar med maskinkonstruktion så är det nära till hands att jag vill engagera mig kring
frågor som rör "Utrustning".
Att bara i ord beskriva teknisk bryggutrustning har sannerligen sina begränsningar.
Så då undrar jag: Hur långt har en lösning på uppladdningsproblemet avancerat?
Bildsköne Raasken
Den obarmhärtiga sanningen är att lösningen inte har avancerat alls, utan fortfarande står och stampar.
Raasken har som synes fortfarande en glad tillförsikt om framtiden kanske eftersom han själv inte släcktes ut av den nya servern.:)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → kan inte ladda upp bilder