forumet tillfälligt offline från fredag 30/11 kl 16

Webbhotellet kommer att flytta humle.se inklusive detta forum till en ny server nu på fredag 30 november kl 16. Detta innebär ett avbrott på upp till 48 timmar.

Vi beklagar att det kommer att bli viss nertid och hoppas förstås att det blir kortare än 48 timmar.

-- Svante

Sv: forumet tillfälligt offline från fredag 30/11 kl 16

Jag kan inte logga in på forumet och beroende på vilken sida i forumet är är på så är jag redan inloggad som olika personer... Klickar jag på användarlista är jag inloggad som svante. Är jag i forum indexet så är jag inte inloggad alls, men om jag är i någon forumdel så är jag mig själv.

Eh... nu funkar det igen.. efter att jag postat den föregående posten... måste varit fel på min browser då.

Ja, jag noterade också liknande konstigheter tidigare idag, men de verkar nu vara borta. Webbhotellet håller på med lite konfigurering på den nya servern.

Rapportera gärna direkt till mig också om det är fler konstigheter.

-- Svante

Jag blir inloggad som olika användare till och från och har svårt å logga in själv, blev nyss inloggad som en annan användare så problemet verkar inte vara löst riktigt än

Ja det verkar inte vara helt ok med flytten
Har upplevt samma sak
Det står på första sidan att man är inloggad som någon annan.
Klickar på en länk o så är jag inloggad som mig själv eller inte inloggad.
Hoppas att det ordnar till sig snart lite rörigt är det.
Ska man rensa gamla kakor?

Jag hade samma problem tidigare med användaren som byttes hela tiden. Ett tag fungerade det, men nu är det tillbaka. Jag har rensat kakor, så det kan inte ha med det att göra.
//Henrik

Mitt tema byts ut lite slumpmässigt. Just nu är det en riktigt horribel färgkombination som jag tror ska efterlikna en terminal från åttiotalet!

Jag märker att jag är in- eller utloggad (som mig själv) lite slumpmässigt beroende på vilken del av forumet jag är i. Igår kunde jag till exempel inte posta denna kommentar, för så fort jag visade den här tråden var jag utloggad. När jag backade till "Index" var jag inloggad igen.

10 Senast ändrad av Techno (2012-12-07 09:58:31)

Hej

Är både inloggad och utloggad, är det onda krafter som tagit över

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Funktionen "Nya inlägg sedan senaste besöket" fungerar inte heller. Och precis som många andra är jag utloggad lite då och då, på vissa sidor...

Verkar strula om man redigerar sina inlägg.
Ja la till text med den visas inte förens jag lägger till ytterligare ett svar i tråden.

Favorit på systemet förut: Hardcore IPA, Numera är det Belgare som gäller.
Ingår som ena halvan i "Munkjävlarna".
Instagram: @munkjavlarna och @t_m_jansson
Facebook: http://www.facebook.com/munkjavlarna

Fortsätt gärna att rapporera här om konstigheter.

Webbhotellet håller på och undersöker vad som kan ha orsakat problemen efter serverflytten. Det kan bli aktuellt att ta ner forumet för underhåll och kanske ominstallation. Vi försöker då givetvis rädda så mycket som möjligt av datat.

-- Svante

Jag får samma konstigheter. Det ser ibland ut som att jag är inloggad som andra användare. Har också fått skumma utseenden på forumet.

Hej! Samma hände mig när jag gick in med min sparade länk. Om jag valde att gå in på forumet från humle.se så fungerade det, och nu fungerar även min sparade länk.

Det är de som går vilse som finner de nya vägarna smile

De senaste dagarna har varit helt problemfria för mig iaf..

Kan det ha med webläsaren att göra?
Jag har som många andra problem med att jag loggas ut och in som olika användare hela tiden. Både på dator och iPhone. På datorn kör jag med firefox och telefonen kör ju safari.

"beer, so much more than just a breakfast drink"

Även jag har konstigheter, kan logga in från mozilla, men inte från IE.

/Nilus

hominem coquo cervisia

19 Senast ändrad av petern (2012-12-10 13:16:16)

det står att jag är inloggad som någon annan... lite olika varje gång. Eller så är jag plötsligt inte inloggad alls. Försökte just posta till en anna tråd men det gick inte alls. allt verkar ju vara upp och ner:(

nu gick det tydligen att posta här i alla fall.. får se om denna editering går att posta

20 Senast ändrad av petern (2012-12-10 13:18:19)

det verkar inte gå att editera ett inlägg heller. Inte med safari. I firefox kunde jag inte ens logga in.

ops nu ser jag att det gick att editera tidigare inlägg. tydligen tog det en stund innan det gick fram typ.

Har märkt att jag under en inloggning växlar mellan att vara inloggad och inte inloggad och då har jag varit på forumet hela tiden.

Inloggad som annan användare till och från..   senast alldeles nyss! smile

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Nu har webbhotellet gjort vissa ändringar i konfigurationen - fungerar det bättre nu?

-- Svante

Hej

Ja nu funkar det bra för mig

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Ja, nu verkar jag vara Salle hela tiden......   

Salle