Sv: fatölsanläggning - vad välja?
jag köpte själv en stor kolsyretub för några veckor sen, efter att ha kollat med brandservice-butiken om de kunde fylla den. det skulle gå bra, men när jag åkte dit för att fylla var det en annan kille där som sa att de inte hade livsmedelsklassad kolsyra.
så jag jagade vidare och snokade rätt på de två ställen här i stan som håller på med livsmedelsklassad kolsyra. men sen var det stopp. de skickar nämligen iväg tuberna för fyllning, och kunde inte skicka andra tuber än de som de själva säljer.
så nu undrar jag; ni som fyller på hos "brandsläckar-ställen", har de alltså även livsmedelsklassad kolsyra där? och vad är skillnaden mellan det och brandsläckarkolsyra? (killen på brandservice visste inte...)
sen en fråga till humlegården. om jag blir tvungen att köpa en ny tub från AGA, kan jag i så fall skicka tillbaka den jag köpte av er?