Nytt Jobb

Hej

Efter 2,5 ¨års arbetslöshet så har jag sedan 3 månader tillbaka arbete.

Det är i princip dag för dag arbete men jag hänger på. Ett utomhusarbete, jag har gått ner 6 kg, blivit mycket starkare, somnar som ett barn varje kväll utav fysisk trötthet.

Som sagt var arbetet kan ta slut nästa vecka, men hoppas att jag har jobbet kvar 3 månader till = ny stämplingsperiod då slipper jag bli anställd i Sveriges största företag, FAS 3.

Nackdelen, är för trött för att brygga, men det årliga lagerölet måste bryggas, det är prio 1, sen även en dunkelweiss måste till, bortsett från att sova.

Vilket arbete tror ni jag har? Tidigare så arbetade jag inom papperindustrin, var maskinförare på en finpappersmaskin som producerade 500 ton papper/dygn

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Nytt Jobb

Grattis!
Alla behöver vi ett meningsfullt arbeta att gå till, mellan öl bryggningarna wink

Sv: Nytt Jobb

GRATULERAR Bo! Misstänker att du är en sån person som mår ganska dåligt av arbetslöshet. Då det under vissa perioder kommit långa och lite flummiga inlägg. Tror du saknar din pappersmaskin, men kan vara nyttigt med fysiskt arbete för alla som inte är vana vid den formen av dagligt fysiskt arbete.
Nej jag vet inte alls vad du har hittat för nåt. Men det finns faktiskt massor med jobb, om man bara är beredd på att flytta en bit och att göra lite dirty work för kass betalning... Tyvärr är det så.
Inte för att vara spydig alls, men det skulle vara bra för alla att känna på hur det är att verkligen vara ARBETARE.
Ingen skulle behöva vara det mer än 3 månader om året, max 5 år av sitt liv. Folk som säger att det är bra och nyttigt för kroppen att komma hem helt slutkörd och ont i knän och axlar varje dag, är förmodligen inga arbetare. Har själv gått ner till 3 dagars vecka, men sover hela måndagen av utmattning ändå.

Fast alla är så olika. Och har man haft ett jobb många år så kan det vara svårt att ställa om. Eller så är man som jag och lätt kan byta jobb varannan timme. Olika.........



Rutinlöse mange

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

4 Senast ändrad av scaryeyes (2012-10-01 04:04:24)

Sv: Nytt Jobb

Gustav81 skrev:

Grattis!
Alla behöver vi ett meningsfullt arbeta att gå till, mellan öl bryggningarna wink

Menar du meningsfullt i jobbets bemärkelse eller meningsfullt i lönens bemärkelse????? Jag ser mer till det sistnämnda.... smile

Men för att vända den lilla mbegynnande svackan måste vi alla nog ha ett meningslöst jobb att gå till...... Nej ska inte ta en diskussion om böneutropare på detta forum............. Det va mest volvo och annan industri jag menade nu!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Nytt Jobb

Grattis till jobbet Bo!

scaryeyes skrev:

Inte för att vara spydig alls, men det skulle vara bra för alla att känna på hur det är att verkligen vara ARBETARE.

Håller med dig på den här punkten Mange, men skulle vilja utvidga den lite. Alla borde testa på några helt olika arbeten, tror att det skulle skapa förståelse mellan avdelningar och människor. Jag har försökt göra så med mina sommarjobb, men tyvärr har jag aldrig arbetat som vad du kallar arbetare. Det är en brist hos mig. Däremot har jag nyligen börjat på mitt första jobb och i introduktionsprogrammet här ingick bland annat 2 veckors praktik ute i produktion, så borde alla ha det. Det skapar en större förståelse och gemenskap inom företaget.

http://www.bazingabrewery.se

Sv: Nytt Jobb

Det finns något meditativt med att sitta vid linan och skruva samma moment en hel dag. Inte för att jag längtar tillbaka dit, men det fanns ju fördelar med skiftarbete också.

7 Senast ändrad av Torstensson (2012-10-01 16:21:58)

Sv: Nytt Jobb

Grattis till det nya jobbet!
Jag känner igen det med vikten, gick från ett jobb med mycket rörelse till ett med lite, efter ett par år senare var jag 12 kg tyngre.

Ta't lugnt, ta en hembryggd