Techno skrev:Hej
Jag tyckte det va rätt coolt att va med i ett forum som gällde det mesta om öl.
Vi alla var hyfsade anonyma, men genom åren samt olika inlägg svar på inlägg samt att vi visste på ett ungefär hur den och den funka i sina svar samt att den va lite bitskare i sina svar, det funkade alldeles utmärkt för mig
Nu vet jag plötsligt yrkena bakom alla nick, vad har jag för nytta av det. Chubb, det var du som drog i gång det, det är klart att vi inte behöver svara men tillräckligt många vill ju ha en så "lång" sak som möjligt.
Jag tycker att det var ett väldigt dumt inlägg från dej. Jag bryr väl mej inte om att du är doktorand, bortsett från att nu vet ju alla här på forumet att du är det, vad hjälper det mej i min frågor?, det enda jag vill veta här på forumet, det är ju svar, samt kan min erfarenhet hjälpa någon, jag vet ine, men testa den länken. Det är sådant jag vill veta, kan du ev hjälpa mig med sådant så bryr jag väl mig inte om att du är doktorand eller inte.
Min systers son är läkare, min andra systers son har hand om Julas logistik
Min dotter är lärare, Jag är hyfsad kunnig om det 2: väldskriget, 1000% mer än en vanlig gymasielärare i historia
Av allt detta så blir jag inte en bättre bryggare
Bo
Det är väl upp till dig själv att bry dig om att läsa den här tråden eller inte. Jag tycker det är intressant att se vilken bakgrund skribenterna på detta forum har. Sedan tycker jag även att det är kul att få lite info om vem som döljer sig bakom användarnamnen, men det är ju såklart helt upp till en själv om man vill vara anonym eller berätta lite om sig själv.
Själv får jag ut mer än bara hjälp av detta forum, lägger ner nån timme i veckan på att läsa/skriva här och det är inte enbart för att ta del och dela med mig av kunskap kring ölbryggning (även om det är huvudsyftet). Jag får även kreativitet, idéer och inspiration för framtida ölbryggsplaner. Sen blir det även en liten bit social aspekt, man följer andra skribenter och läser om de problem de stöter på och diskuterar kring diverse ämnen. Man lär känna andra användarnamn och ibland tycker jag det kan vara kul att få lite bakgrundsinformation om vad det är för person som gömmer sig bakom nicket.
Du skriver att du endast är ute efter svar på dina frågor, men om man kollar under forumrubriken "Inget av ovanstående..." så är du en av de mest frekventa postarna i ämnen som ofta är helt orelaterade kring bryggning. Dessa trådar kommer inte heller hjälpa dig att bli en bättre bryggare. Jag tror ingen av de som har postat här vill att andra ska "bry sig" eller vill skryta med sina arbeten.
Det är helt enkelt av nyfikenhet jag startade den här tråden, jag hade hört ett rykte att de flesta hembryggarna i Sverige har någon slags akademisk utbildning. Jag var nyfiken att se om det ryktet stämmer in på det här forumet. Att vi lär känna varandra lite på köpet kan vi väl se som en bonus. Om du inte vill vara del av den här tråden så är det ingen som tvingar dig varken läsa eller skriva.
http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/