Vett och etikett
(vitsig rubrik va?)
Idag ska jag kapsylera min första bryggning på flaska. Jag har sett att många verkar vara duktiga på att göra egna etiketter till sina hemmabrygder. Är ute efter lite råd på hur man gör det på bra sätt. Jag är ingen fena på detta med data, ritprogram och design så jag har inga jätteambitioner såhär i början att få till superfina etiketter men nånting att sätta på flaskan vore ju kul. Är det laserfärgskrivare som gäller? vi har bara en bläckstråle men min fru sa det att nej det kommer inte bli bra för bläcket kommer nog bli rinnigt av kondensen från flaskan. det låter ju rimligt. Min svärmor har en laserskrivare men den kan bara skriva ut i svart
Annan fråga, Finns det några duktiga bryggare i skaraborg som kan hjälpa med provsmakning. Dröjer ju minst två veckor i mitt fall innan det blir fråga om provsmakning för visst är det så att 2 veckor lagring på flaska är minumum om man kolsyrar med minisockerbit i flaskan?
Vilken är den bästa bryggarmusiken att ha i bakgrunden medan man mäskar och lakar? Jag har kört på finsk rockabilly två gånger i rad med lyckat resultat ![]()
hepp!