Något som gör er glada/Lyckliga

Hej

Med tanke på den ofattbara ondskan som Norge drabbades av förra veckan, så skulle jag själv önska att vi här kan skriva om goda saker, saker som gör att vi mår bra,

Skriv vad som ni mår bra av/mått bra av/ vad ni tycker är bra i livet. Alltså här på denna tråd bara goda saker. "Goda saker" bestämmer vi själva.

Jag är så naiv att om tillräckligt många personer skriver om goda/trevliga saker så i längden så betyder det mer än det onda.

Jag är lycklig att min vuxna dotter har fått jobb. Hon har 2 barn, en på 5 år, en på 1 år. Jag känner mig lycklig att jag har fått följa den första från födseln till en liten lätt gapig 5 åring, Morfar, du fattar inget, så skall legot se ut.

1_åringen är en liten godmodig sak, som jublar när hon tittar på sin morfar, än så länge.

Jag är glad att jag har min åldriga mor kvar i livet, pappa, min vänster kamrat inom politiken ,samt min PAPPA, dog i våras, jag sörjer honom men har honom inom mig.

I går körde jag min broders dotter med son samt kille till Landvetters flygplats.(Brorsan var med i bilen)

Brorsans dotter var ute med en kompis på en resa för 3 år sedan, den som så många unga människor gör nu för tiden, Bali, Australien.

I Australien träffade hon en kille från England. Några år senare så är hon mamma.

Broderns dotter bor nu i Manchester och är mamma. Jag fick ett bonus barbarn.

I går fyllde jag år, fick första säsongen av Babylon 5, jag är saj fan, fick oxså Arkiv X första säsongen.

Mitt fruktöl  i år var en hallonvete som kapsylreades i början av juni, nu i dag så var det en helt annan öl, en kraftig hallonsmak (1500 g hallon/12 liter basöl) ett mycket fint rosa skum, Jag är nöjd.

Sorry att det blev lite långt, ni som vill skriva, skriv hur kort som helst, men bara i postiv anda.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Något som gör er glada/Lyckliga

Fint. Man får betänka vad man har. Min största frustration och glkädje är förstås min barn 2 och 4 år. Frustration för att man blir varse så många sidor i sig själv, de är bra speglar, glädje över självkännedomen och glädjen av att bara ha dem nära, det går inte att beskriva.

Sen finns massor av annat. Glädjen över dem i ens närhet som visar att godhet ändock råder.

Det andra är sekundrät.

En massa bra grejer. I lördags var jag på 50-årskalas och träffade en massa vänner jag inte sett på åratal. det var en lycklig kväll på en dansbana på landet!
I dag tappade jag upp 50 flaskor av min senaste IPA som verkar blir riktigt bra!

jag och min familj har flyttat, det gör mej nåt så otroligt glad då jag/vi inte trivdes alls i det förra huset, faktum är att så här bra har jag inte mått på evigheter. big_smile

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa