Sv: Vårt Land
Jag har inte förstått denna jakt på nazister. Personligen har jag aldrig sett en nazist på ca 20år men sett stenkastar vänstern som har gjort bort sig med deras odemokratiska och fascistiska beteende.
Vad har jag missat?
Nu är jag tack o lov varken till (den radikala) höger eller vänster :-) Tala om musikvideoer med politiska motiv kolla denna:
http://www.youtube.com/watch?v=hmvwrz8HIic
Något som tyvärr alltid kommer vara aktuell :-(
Här är texten:
They Are Young And They're Kids
And Believe What They See
That To Do What They've Been Told
And So They Walk Away With Open Eyes
Some Are Eight Or Nine Or Ten
And They Die Like A Fly
And No One Knows
Who They Are, They're Smaller Than The Gun They Load
See Their Eyes Open Wide
They Died Before They Ever Cried
They Die In The Streets And They Die In The Fields
When They Do What They've Been Told
But Now They're Lying Dead
Their Eyes Are Closed
Some Are Eight Or Nine Or Ten
And They Die Like A Fly
And No One Knows
Who They Are, They're Smaller Than The Gun They Load
See Their Eyes Open Wide
They Died Before They Ever Cried
Who Taught Them How - How To Pray
Who Told Them They're In Paradise When They're Gonna Die
They Are Blind And They Can't Fight
They Want War
They Want War
They Want War
They Want War
They Want War
They Want War, ...
You're Gonna Pay The Price
You Little Devil In Disguise
For Taking Life With No Regard
You'll Go To Hell And There You'll Burn
Children In The Battlefield
Please Don't Go
Little Birds With Fluttering Hearts
Please Don't Go
They Are Blind, ...
"Varning" = Rock :-)
ALBA GU BRATH
Bo. Älskar det! Svensk tappning av "This land is your land" med Peps Persson, Sveriges nästbäste munspelare, efter Jalle Lorensson i Wilmer X. Två slåningar som verkligen vet hur man tutar i luren.
Jan. Inte riktigt min typ av musik. Udo? Är det han från Accept? Jag hade kompisar som var hårdrockare i början på 1980-talet och då var Accept rätt heta. Och Scorpions. Själv var jag mer inne på punken och blues (därav kopplingen ovan till Wilmer X och Peps).
Binx. Frågan behöver inte besvaras om du kollar upp din närhistoria. Vore du norsk som jag, skulle du inte ens fråga. 4 miljoner judar, 10 miljoner ryssar, och miljoner andra, samt en världsdel i ruiner borde du känna till. Den stenkastande vänstern som du talar om hör inte hit. Inte heller Lenins eller Stalins miljoner mördade. Ogräs är ogräs.
Binx. Frågan behöver inte besvaras om du kollar upp din närhistoria. Vore du norsk som jag, skulle du inte ens fråga. 4 miljoner judar, 10 miljoner ryssar, och miljoner andra, samt en världsdel i ruiner borde du känna till. Den stenkastande vänstern som du talar om hör inte hit. Inte heller Lenins eller Stalins miljoner mördade. Ogräs är ogräs.
Det finns inga nazistiska stater men en massa kommunistiska stater som förtrycker sitt eget folk. Den påstådda nazismen idag (enligt EXPO) i Sverige existerar inte idag men tyvärr så existerar stenkastar vänstern. Jag har rötter från Norge (Bergen), min far och hans föräldrar flydde Norge och jobbade aktivt med motståndsrörelsen från Sverige när det begav sig. Detta krig tog slut för 66år sedan - frågan är när blir stenkastar vänstern och andra berörda nöjda? svar: Aldrig för journalister, batikhäxor, artister, stenkastar vänstern m.m vilseleder svenska folket och tar varje chans att fördöma oliktänkande. Jag är uppvuxen och lärd att älska mitt land utav mina norska föräldrar och norska släkt, men eftersom jag är Svensk och har nationalistiska värderingar så skulle jag bli kallad rasist/nazist bara för jag inte följer det Politiskt Korrekta Sverige ifall jag gick ut med det offentligt. Är inte det ganska sjukt?
Jag tror vi har helt olika syn på saker och ting och jag accepterar din inställning och tro - vi lever väl fortfarande i en demokrati enligt din uppfattning? Min uppfattning är demokratur, goggla det ordet ifall du inte känner till det. Även om jag känner till min närhistoria (om du nu tycker +66år är närhistoria) så har jag fortfarande inte förstått varför det är en sådan piskad inställning mot nazister som jag inte har sett springa runt på gatorna i Sverige dom senaste 20åren.
Nej jag röstade inte på Sverigedemokraterna jag har jobbat aktivt för Kristdemokraterna i Stockholm ifall du skulle få en sådan tanke.
Peace and Love.
Portugisen skrev:Binx. Frågan behöver inte besvaras om du kollar upp din närhistoria. Vore du norsk som jag, skulle du inte ens fråga. 4 miljoner judar, 10 miljoner ryssar, och miljoner andra, samt en världsdel i ruiner borde du känna till. Den stenkastande vänstern som du talar om hör inte hit. Inte heller Lenins eller Stalins miljoner mördade. Ogräs är ogräs.
Det finns inga nazistiska stater men en massa kommunistiska stater som förtrycker sitt eget folk. Den påstådda nazismen idag (enligt EXPO) i Sverige existerar inte idag men tyvärr så existerar stenkastar vänstern. Jag har rötter från Norge (Bergen), min far och hans föräldrar flydde Norge och jobbade aktivt med motståndsrörelsen från Sverige när det begav sig. Detta krig tog slut för 66år sedan - frågan är när blir stenkastar vänstern och andra berörda nöjda? svar: Aldrig för journalister, batikhäxor, artister, stenkastar vänstern m.m vilseleder svenska folket och tar varje chans att fördöma oliktänkande. Jag är uppvuxen och lärd att älska mitt land utav mina norska föräldrar och norska släkt, men eftersom jag är Svensk och har nationalistiska värderingar så skulle jag bli kallad rasist/nazist bara för jag inte följer det Politiskt Korrekta Sverige ifall jag gick ut med det offentligt. Är inte det ganska sjukt?
Jag tror vi har helt olika syn på saker och ting och jag accepterar din inställning och tro - vi lever väl fortfarande i en demokrati enligt din uppfattning? Min uppfattning är demokratur, goggla det ordet ifall du inte känner till det. Även om jag känner till min närhistoria (om du nu tycker +66år är närhistoria) så har jag fortfarande inte förstått varför det är en sådan piskad inställning mot nazister som jag inte har sett springa runt på gatorna i Sverige dom senaste 20åren.
Nej jag röstade inte på Sverigedemokraterna jag har jobbat aktivt för Kristdemokraterna i Stockholm ifall du skulle få en sådan tanke.
Peace and Love.
Om du på allvar tror att inte nazismen, men kanske framför allt de socialdarwinistiska tankarna lever och frodas i världen så undrar jag vilken djävla sten du levt under i ditt liv... kryp tillbaks dit för fan. Skulle gärna dra iväg en sten åt ditt håll, vänster eller inte...
7 2011-01-12 00:10:35 Senast ändrad av megen (2011-01-12 00:12:32)
Jo det är ju klart att det existerar, men det har det ju alltid gjort. Människor har alltid hatat andra människor pga oliktänkande, ras, religion mm. Folk har alltid dödat andra pågrund av bajskorvsanledningar. Men jag väljer nog att kasta min första sten på Religionen före Nazismen som nog står för störst del av krig och oskyligt mördande hit och dit. Kalla mig Vad ni vill men jag ser nog ner på det flesta länder som direkt/indirekt är styrt av religion. Där majoriteten är Religiösa. Dvs nästan alla länder. Den dagen Gud är död kommer jag att jubla.
Men det är religion jag hatar, aldrig människor.
Jag känner nog mest agg mot de tre stora som ligger oss närmst. Kristendom, islam och judendom. Det är samma skitgud i alla tre religioner, en svarsjuk ond jävel som tycker om att plåga människor.
Jag tycker det är underbart vi kan diskutera politik och vara olika. Jag tycker att ni alla har rätt på vissa sätt. Jag är dock inte nöjd med tonen i det. Man kan vara oenig och tycka det den andra skriver är dumt, men vi måste bete oss ordenligt ty vi är ordenliga människor. Jag tycker inte heller om den delen av vänstern som kastar med sten, men jag vet att den socialdarwinistiska tanken tyvärr levar i bästa välgående och många människor oavsett om de vill erkänna det eller inte, då finns det element hos många i deras tankesätt. Jag respektera religion i sig själv även om jag är oenig, men tyvärr kan religion pga det är en form av ideologi tolkas bokstavligen/fanatiskt och vara med att upprätthålla hat mellan människor. Vi måste komma ihåg att vi är olika, även om vi har en gemensam passion, och det måste finnas plats till alla som respektera demokratiska tankesätt. Come on guys, det kan väl inte stämma att en danskjävel blir fredsmäglare :-)
ALBA GU BRATH
Jag skulle vilja ha ett ärligt svar på denna fråga: Deltager du Bo/Techno i en organiserad kampanj för "gräsrötter"; altså organiserad av din lokala arbetarekommun eller liknande? Jag vet att det är en favoritsysselsättning bland politruker in spe att skicka insändare till diverse dagstidningar och föra fram partipropaganda i privatpersoners namn.
Vad gäller musiken konstaterar jag att förlagan var gammal och gnällig i USA för mer än ett halvt sekel sedan. Skit från USA, levererad av en halvdöd haschrökare med backning på "blattesvenska" -- det passar ju som hand i handske för målgruppen vars partiordförande skriver offentliga kärleksbrev till Bruce Springsteen.
Binx, vad jag menar är att även om man tycker att kommunister har mördat människor i miljoner och är samma skräp som nazister så finns det ingen orsak att acceptera eller släppa fram nazismen. Dom som vill sjunga kampvisor mor kommunismen får gärna göra det. Därimot har jag inte läst eller hört att stenkastande vänsterelement har gjort sig skyldiga till massmord och etnisk rensning.
Visst är 60 år närhistoria och dess effekter har påverkat det samhälle vi lever i idag? Och visst frodas nazistiska värderingar och dom är nära förknippade med den nationalism du själv säger att du står för, märk väl att jag inte säger att du är nazist eller att nationalism och nazism är samma sak. Men det som hände för 70 år sedan är tillräckligt nära och påtagligt i vårt samhälle att det måste rotas ut så fort det visar sitt sjuka huvud i det öppna. Det är vår demokrati och frihet som står på spel.
Jag skulle vilja ha ett ärligt svar på denna fråga: Deltager du Bo/Techno i en organiserad kampanj för "gräsrötter"; altså organiserad av din lokala arbetarekommun eller liknande? Jag vet att det är en favoritsysselsättning bland politruker in spe att skicka insändare till diverse dagstidningar och föra fram partipropaganda i privatpersoners namn.
Vad gäller musiken konstaterar jag att förlagan var gammal och gnällig i USA för mer än ett halvt sekel sedan. Skit från USA, levererad av en halvdöd haschrökare med backning på "blattesvenska" -- det passar ju som hand i handske för målgruppen vars partiordförande skriver offentliga kärleksbrev till Bruce Springsteen.
ok, så Bo är en del av "arbetarkommunens partipropaganda"? kom igen nu..
"Binx" däremot känns ju minst sagt trolig som "trollkandidat".
Prova använda huvudet Ratatosk, nån gång ska ju vara den första.
Mitt sista inlägg i denna fråga för att inte bli utpekad som "troll" ![]()
Binx, vad jag menar är att även om man tycker att kommunister har mördat människor i miljoner och är samma skräp som nazister så finns det ingen orsak att acceptera eller släppa fram nazismen. Dom som vill sjunga kampvisor mor kommunismen får gärna göra det. Därimot har jag inte läst eller hört att stenkastande vänsterelement har gjort sig skyldiga till massmord och etnisk rensning.
Jag förstår din poäng. MEN jag menar i nutid alltså här och nu eller för att vara korrekt dom senaste 20 åren har jag inte sett några nazister på våra gator eller en nazistisk stat. Därav min fråga: "Jag har inte förstått denna jakt på nazister. Personligen har jag aldrig sett en nazist på ca 20år men sett stenkastar vänstern som har gjort bort sig med deras odemokratiska och fascistiska beteende.
Vad har jag missat?"
Däremot har jag upplevt AFA och den stenkastande vänstern som har gått bärsärkagång i Stockholm på nära håll, sett dessa "grupper" förstöra/hindra politiska möten. Sedan har jag tagit del utav rapporter dels från etablerad media men även alternativa medier som har visat upp stenkastar vänsterns bravader. För att citera mig själv i min fråga: "Personligen har jag aldrig sett en nazist på ca 20år men sett stenkastar vänstern som har gjort bort sig med deras odemokratiska och fascistiska beteende." slut citat.
Men om vi ska prata om etnisk utrensning i så har vi haft problemen i balkan som jag ser som en etnisk/religiös utrensning och i vissa länder i Afrika så pågår det här och nu en etnisk rensning och tyvärr i religionens namn. Vart finns artister, politiker, stenkastar vänstern m.m i dessa frågor? Nä det stora hotet är den nazistiska rörelsen!
Visst är 60 år närhistoria och dess effekter har påverkat det samhälle vi lever i idag? Och visst frodas nazistiska värderingar och dom är nära förknippade med den nationalism du själv säger att du står för, märk väl att jag inte säger att du är nazist eller att nationalism och nazism är samma sak. Men det som hände för 70 år sedan är tillräckligt nära och påtagligt i vårt samhälle att det måste rotas ut så fort det visar sitt sjuka huvud i det öppna. Det är vår demokrati och frihet som står på spel.
Att säga: "Det är vår demokrati och frihet som står på spel." är som att höra en politiker berätta en skev bild på vad som händer idag med en direkt anklagelse på nazism. Det finns betydligt mera hot mot vår demokrati och frihet i dagens öppna samhälle än en påstådd nazistisk rörelse, och om du skulle försöka se objektivt på saker och ting så bedriver tyvärr etablerade politiska partier i Sveriges Riksdag, journalister, stenkastar vänstern m.m helt odemokratiska handlingar mot oliktänkande personer och speciellt dom som tycker om Sverige.
Inget mer ved i brasan från min sida, är ju en trolig trollkandidat. Härligt med demokrati........
Lägger mig väl neutralt i det att sverigedemokrater och "stenkastande vänster" får mig att koka ganska mycket av ilska båda två. Mitt enda inlägg i debatten är att vissa flasktömmare kanske borde försöka hålla diskussionen på en vänligare nivå? Personliga påhopp i en forumdiskussion är ungefär lika produktivt som att stå och skriva "domarjävel" i 2*45 minuter i en fotbollsmatch ![]()
Mitt sista inlägg - Härligt med demokrati........
vad bra att detta var ditt sista inlägg, hej då!
Du har demokratisk rätt att säga vad du vill, men räkna kallt med att andra kommer att utnyttja sin demokratiska rätt att säga emot.
@mangster; point taken! ![]()
Hej
Deltager du Bo/Techno i en organiserad kampanj för "gräsrötter"; altså organiserad av din lokala arbetarekommun eller liknande?
Bo
16 2011-01-12 19:44:29 Senast ändrad av Portugisen (2011-01-12 19:45:21)
Sen så tyckte jag att det är en cool låt med ett bra innehåll att lyssna tillsammans med ett glas veteöl
Bo
Weissbier ist scheissbier, men annars är jag enig, Bo. Att softa med lite musik är aldrig fel. Och Peps går jag alltid i gång på. Tummen upp.
Tonen blev väldigt irriterad i denna tråd och det tycker jag är onödigt. Bo ämnade nog inte det. Och varken jag eller Binx, hur långt i från varandra vi må stå, tappade inte tonen heller, tycker jag. Visst måste vi kunna vara oeniga med varandra om principer utan att tappa tålamodet?
Binx, du har sagt ditt och jag förväntar inget svar. Jag tycker du har fel när du säger att du inte sett någon nazism på 20 år, jag ser den hela tiden och jag tror inte det bara är ett hjärnspöke! Varje 6:te november ser jag dom. En gång om året dyker dom upp i Skogås. Jag ser flera av dom i vår riksdag. Nationalism med rasistiska övertoner är nazism. Och när en folkpartist tycker att man bör införa bhurkaförbud följer han ett känt fotspår som trampades upp under 30-talet och som slutade i en total katastrof. Jag är mycket vaksam, för mycket kan du tycka, mot denna form av förtryck och odemokrati, för när den väl börjat är den nästan omöjlig att stoppa. Och visst är det härligt med demokrati. Hade Hitler vunnit hade vi inte spenderat våra kvällar på internet och utbytt åsikter.
/Pål
Ratatosk: Frågan får mig att tänka på som om jag stod under förhör för komiteen för oamerikansk verksamhet på 50-talet. "Är du eller har du varit medlem i något parti på vänsterkanten"
Nej, jag är inte med i något parti, jag anser mig vara vänster sosse, inte spec radikal. Rasism skall bekämpas.
Sen så tyckte jag att det är en cool låt med ett bra innehåll att lyssna tillsammans med ett glas veteöl
Bo
OK, gott så. Annars skulle du ju platsa perfekt bland klientelet på www.s-info.se.
Gräsroten som går i mina skor låter hälsa att han är dödligt trött på att hans nation ska kallas nazistisk om han inte fritt upplåter sitt land, tillgångar och framtid åt all världens löske. Eller för den delen ens påstår att hans nation existerar. Som lök på laxen får man höra det av begåvningsreservens bottenskrap i kulturimperialistisk form.
Folk av din sort brukar inte vara sena att försvara kurd-nationalister, tibet-nationalister, diverse blodtörstiga folk i svarta Afrika etc., samtidigt som ni tycker att svenskar, tyskar, danskar, fransmän, finnar o.s.v. snällt ska maka på sig för att bereda plats åt alla andra. Du kan ju titta dig i spegeln och fundera lite djupare över vem som egentligen är rasist.
18 2011-01-12 21:50:52 Senast ändrad av jan_johansen (2011-01-12 21:54:45)
ALLTSÅ NU FÅR NI FOLK FÖR HELVETE SKÄRPA TILL ER OCH PRATA ORDENLIGT MED VARANDRA FÖR SATAN! NI BETER ER FÖR HELVETE SOM BARN! Annars vill jag bara ha det goda gamla forum tillbaka med färre användare men där vi hade det kul med varandra! DET ÄR FINT ATT VARA OENIGA, MEN TALA MED RESPEKT FÖR VARANDRA. RAT - TECHNO HADE INTE SAGT NÅGOT KRÄNKANDE TILL DIG SÅ VARFÖR HELVETE SKA DU TALA SÅ?? JAG VILL INTE SJUNKA NED PÅ DET NIVÅ MEN SKÄRPA TILL DIG. JAG STRUNTAR I DINA HÅLLNINGAR - DE PÅVERKAR MIG INTE. JAG BRYR MIG OM ATT DU INTE TALAR ORDENLIGT MED FOLK!
ALBA GU BRATH
Techno, Portugisen, binx, megen, mangster - en eloge till er att ni håller en bra ton i diskussionen.
Flasktömmaren - du har gjort en del övertramp i tråden men jag uppskattar ditt "point taken" och hoppas att binx accepterar det som en positiv gest.
binx - du är ny på forumet. Välkommen hit! Du ska veta att den här tråden inte är typisk för forumet. I sak är jag inte ense med dig, men du håller som sagt en bra ton.
jan_johansen - efter flera bra inlägg röt du till lite starkt där på slutet. I sak håller jag absolut med dig, men jag önskar att du uttryckte det lika balanserat som i ditt meddelande till mig om att tråden behövde tittas till...
Ratatosk - du har gjort en del övertramp i tråden men jag vet att du bidrar positivt till forumet i det stora hela, och jag hoppas att Techno inte tagit alltför illa vid sig.
Techno, Portugisen, binx, megen, mangster - en eloge till er att ni håller en bra ton i diskussionen.
Flasktömmaren - du har gjort en del övertramp i tråden men jag uppskattar ditt "point taken" och hoppas att binx accepterar det som en positiv gest.
binx - du är ny på forumet. Välkommen hit! Du ska veta att den här tråden inte är typisk för forumet. I sak är jag inte ense med dig, men du håller som sagt en bra ton.
jan_johansen - efter flera bra inlägg röt du till lite starkt där på slutet. I sak håller jag absolut med dig, men jag önskar att du uttryckte det lika balanserat som i ditt meddelande till mig om att tråden behövde tittas till...
Ratatosk - du har gjort en del övertramp i tråden men jag vet att du bidrar positivt till forumet i det stora hela, och jag hoppas att Techno inte tagit alltför illa vid sig.
Hej Svante, jo jag vet, och jag får väl i och för sig be om ursäkt för det men det var andra gången jag hade varit ute - första gången försökte jag glatta ut det. Mangster var även med och försökte och när det fortsättas då blev jag arg. Vi är ju vuxna människor och vi måste se till att det är plats till alla. Så lyt jag mit jyske (som det heter på danska - jylländska) temperement komma fram:-) Att man är oenig innebär inte att man behöver kränka varandra.
Många vänliga hälsningar
-Jan
ALBA GU BRATH
Hej
Tack Janne för att du försvarade mig, jag är stolt att ha någon, som stod upp för mig.
Bo
Hej
Tack Janne för att du försvarade mig, jag är stolt att ha någon, som stod upp för mig.
Bo
Självklart Bosse gjorde jag det. Jag är inte politisk enig med dig i fler saker (fast jag ändå har sett ting där vi är eniga också - jag är ju rättsliberal - kolla www.retsforbundet.dk) men vi ska alla få lov att uttrycka åsikter utan att bli tillsvinade :-) Och du är ju en trevlig gubbe egentligen också
![]()
Skål på dig :-)
-Jan
ALBA GU BRATH
Jag ber att få hoppa in och skåla med er pojkar!
skål min gode ven:-)
ALBA GU BRATH