Krig är ett helvete för kvinnor

Tyskland 1945,

Förra detta Jugoslavien 1992-1995

Just nu i Darfur samt Kongo Kinshasha

Det är vi män som dödar, våldtar kvinnor.

Glöm inte det!

http://www.youtube.com/watch?v=dQWv9KpD … re=related

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Krig är ett helvete för kvinnor

Varför ska jag behöva ta åt mig av vad andra män gör bara för att jag är man?
Jag varken dödar eller våldtar kvinnor.

Men du kanske själv känner skuld?

Lite som att säga att alla muslimer är självmordsbombare.

"Feminismen" i sverige har ju helt gått över styr, det tycker jag man kan vara medveten om, den där bastun t.ex där alla "karlar" träffas och gör upp om alla välbetalda jobb osv... vart fan hittar man den?? jag har aldrig sett den...

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Kenneth skrev:

Varför ska jag behöva ta åt mig av vad andra män gör bara för att jag är man?
Jag varken dödar eller våldtar kvinnor.

Men du kanske själv känner skuld?

Vadå känner skuld?

Inte är det kvinnor som dödar dödar och våldtar

Bo

Alla muslimer är inte självmordbombare det är ju sant , men , konstigt nog , är ALLA självmordbombare muslimer .

"Techno" du skriver "vi män som dödar och våldtar"
Det tolkar jag som att du lägger en kollektiv skuld på alla män, inklusive dig, mig och alla andra män här på forumet.
Jag betackar mig för dylika påhopp.
Gå med i Gudruns FI:s forum.
Där kan du träffa likasinnade tokstollar.

julilskan!

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

Värst vad ni tog åt er?

På flaska: London Porter, Dark Mild
På jäsning: Ordinary Bitter
På planeringsstadiet: mera brittiskt

Kenneth skrev:

"Techno" du skriver "vi män som dödar och våldtar"
Det tolkar jag som att du lägger en kollektiv skuld på alla män, inklusive dig, mig och alla andra män här på forumet.
Jag betackar mig för dylika påhopp.
Gå med i Gudruns FI:s forum.
Där kan du träffa likasinnade tokstollar.

Hej

Hur vet du att jag inte är medlem då?. Jag kanske inte håller med om allt hos FI, men grunden är rätt tycker jag.

Det fanns många förr som blev kallade för tokstollar när dom bildade både fackföreningar samt olika politiska partier.

Hade det känts lättare att läsa inlägget, om jag skrivit, det är "män som dödar eller våldtar kvinnor"?

Jag tror att det finns samhälls strukturer, som när det går som värst utmynnar i det som jag skrev.

Sen begriper jag väl att dom flesta väl aldrig någonsin överhuvudtaget skulle ens tänka sig något så hemskt. Men det förekommer och det måste bero på något.

Bo

Kan inte tänka mig att dä ä så kul för männen i krig heller. Å barnen lär inte ha dä så trevligt. Sen finns dä män som våldtar män, å kvinnor som våldtar män( även om dä ä sällsynt), män som våldtar barn, präster som våldtar barn å lärarinnor som våldtar barn.
  Man behöver inte gå till ett krigsdrabbat land. Sverige ligger tvåa efter Syd Afrika i statistiken på våldtäkter. Jag tycker dä ä sinnessjukt. Kan man inte få f***a så ska man fan inte ha dä heller.

För den som vill gå lite djupare och faktiskt få fakta kan jag rekommendera det projekt som en kompis är involverad i.

http://causeofdeathwoman.wordpress.com/about/

13 Senast ändrad av Kenneth (2010-12-28 23:03:39)

Nej, jag tycker att ditt fundamentala fel är att anklaga oss alla oskyldiga.
Techno, du beter dig lika illa som alla andra som generaliserar och drar alla över en kam.
Om du känner skuld för vad andra gör så är det ditt problem inte mitt.
Det är lika huvudlöst som att anklaga alla andra för att världen ser ut som den gör.

Techno, du vill ursäkta dig själv genom att skylla på andra.
Men det är inte rätt väg att gå.
Om du har haft problem med dina relationer till det motsatta könet så måste du själv hantera det.
Inte försöka urskulda dig med att "Vi män våldtar..."

Sen kan jag säga till "Jonte" att jag inte tar åt mig.
Men jag hatar denna  typ av "politiskt korrekta" inlägg som går ut på att "män är djur".
Den typen av resonemang leder ingenstans.
Det är så patetiskt och fullständigt horribelt så jag kräks på de som håller oss män ansvariga för allt skit som råder i världen.

Jag själv är humanist, inte feminist, like lite som mansschauvinist.
Humanism bygger på att alla är lika.
Feminism är lika illa som alla andra dogmatiska uppfattningar.

För övrigt anser jag att detta forum skall handla om hembryggning.
Det finns andra forum för politik och annnat.

Tyvärr så tycker Svante att det är helt OK att ha denna typ av inlägg på Humlegårdens forum vilket gör att jag är mycket tveksam att överhuvutaget delta på detta forum.
Fortsättningsvis så kommer jag att hålla mig borta från denna typ av diskussioner.

Techno, du vill ursäkta dig själv genom att skylla på andra.
Men det är inte rätt väg att gå.
Om du har haft problem med dina relationer till det motsatta könet så måste du själv hantera det.
Inte försöka urskulda dig med att "Vi män våldtar..."

Nej nu får du väl för f.n ge dig.

Vad är det jag försöker urskulda mig med. Mitt nuvarande samt tidigare förhållande till det motsatta könet har varit utmärkta och på ett jämställt sätt

Jag uttryckte en känsla som jag tycker är viktig, att du sen blir alldeles skogstokig får stå för dej

Läs rutgerssons länk

Nej nu räcker det

Bo

Håller helt o hållet  med Kenneth , det finns gott om forum på nätet där man kan diskutera om  liknande ämne , men  här , på  www.humle.se är det ju tänkt att man skall kunna diskutera om öl ,  ölbryggning och andra saker som hör till . Jag kan inte uppfatta att krig , våldtäkter och feministpropaganda , hör till ölbryggning  det lilla minsta , tyvärr  .
MvH

Vi har en avdelning här på forumet som är öppen för lite av varje och det är den här ( Övrigt > Inget av ovanstående ). Denna avdelning representerar en väldigt liten andel av forumets totala volym av inlägg, och även här är praktiskt taget alla trådar i linje med andan i forumreglerna:

Såväl nivån på inläggen som den allmänna stämningen på forumet är bra. Alla användare som fortsätter att bidra till detta är mycket välkomna att skriva inlägg!

Vi har avsiktligt låtit bli att formulera en mer restriktiv policy - det har helt enkelt inte behövts.

Den här tråden är ett undantag som bekräftar regeln. Jag tror inte att någon avsiktligt ville att det skulle bli så - forumet är lyckligt förskonat från troll som vill förstöra. Både Techno och Kenneth bidrar totalt sett var och en på sitt sätt konstruktivt till forumet, även om det gick lite snett den här gången. Den här tråden har kommit att tillföra mer negativt än positivt till stämningen på forumet och jag kan ta bort den om det är forummedlemmarnas vilja.

Dock vill jag gärna ha kvar den här fria avdelningen även om den inte har direkt med öl, bryggning och liknande att göra, eftersom jag tycker att den på det stora hela fyller en social funktion som komplement till alla fackkunskapsbetonade avdelningar. Även den frågan är förstås öppen för diskussion, och i så fall är ett lämpligt ställe att ta upp den avdelningen Resurser > Humlegården (sortiment, webbutik, diskussionsforum mm) .

Jag vill också vädja till oss alla att låta de goda krafterna vi har inombords segra, även vid skärm och tangentbord. Tolerans och empati framför provokation och misstro. Vi är ju alla hembryggare...!

-- Svante

Det här är ett av de trevligaste forum jag har besökt, det tror jag kanske ändras till det sämre om "Inget av ovanstående " försvinner, just denna tråden, om den blir kvar eller inte, spelar kanske mindre roll, men jag tycker ärligt talat att lite politik hör ihop med öl, vad skulle Tjeckien vara annars? hehe

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Tycket helt klart denna forumdel skall vara kvar, finnas många roliga trådar här som inte platsar under någon annan forumrubrik. Tycker även det är skönt att kunna slänga ur sig en tråd som t.ex. "bryggdag" och bara skriva ett kort rätt meningslöst inlägg om hur peppad man är inför sin stundande bryggdag osv. Ser inget fel i att det förekommer politiska diskussioner på detta forum så länge nivån hålls över pajkastarstadiet, är ju upp till de som väljer att delta i tråden. Vill man inte vara med i ämnet som diskuteras behöver man inte skriva eller läsa i tråden.

Jag tycker även det är lite konstigt att ge sig in i en sådan här diskussion för att sedan klaga på att det förkommer politiska diskussioner på forumet. Även om stämningen i denna tråden är rätt negativ så tycker jag inte det ger något att börja ta bort trådar så fort en lite livligare diskussion flammar upp, trots att detta kanske ger lite negativ stämning. Kenneth skriver att denna typ av inlägg får honom att tveka till att delta på detta forum, jag tror vi är fler som skulle tappa lusten om det börjades redigeras/deletas trådar mer.

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

19 Senast ändrad av megen (2010-12-30 02:09:30)

nils-alf skrev:

Kan inte tänka mig att dä ä så kul för männen i krig heller. Å barnen lär inte ha dä så trevligt. Sen finns dä män som våldtar män, å kvinnor som våldtar män( även om dä ä sällsynt), män som våldtar barn, präster som våldtar barn å lärarinnor som våldtar barn.
  Man behöver inte gå till ett krigsdrabbat land. Sverige ligger tvåa efter Syd Afrika i statistiken på våldtäkter. Jag tycker dä ä sinnessjukt. Kan man inte få f***a så ska man fan inte ha dä heller.

Detta har jag hört. Inget jag kan bevisa eller direkt står för. Men det är en förklaring av många varför Sv har så hög våldtäktsstatistik. Om man tittar på kurvorna för våldtäkter och sexuellt ofredande går de åt motsatta håll de senaste åren. Anmälda våldtäkter ökar medans sexuellt ofredande minskar.  Ganska skumt...

Men men själv så hatar jag statistik, det är lätt at forma statistik efter det man vill påvisa. Tex. Låt oss säga att trafikolyckor ökar enligt statistik. En viktig parameter som man i många fall glömmer medvetet/omedvetet är befolkningsmängd. Räknar man in befolkningsmängd i kurvan ser nog inte satistiken lika hemsk ut. Min filosofi när det gäller nästintill all satistik är at ta det med en nypa salt, och att inte stirra sig blind på en halvsanning.

jo så ä dä. Ja ville bara mena att skit förekommer överallt å dä ä förövarnas fel. Ingen annans.

nils-alf skrev:

jo så ä dä. Ja ville bara mena att skit förekommer överallt å dä ä förövarnas fel. Ingen annans.

HAha jo det förstod jag. Bara jag som flummar runt som vanligt smile

22 Senast ändrad av nils-alf (2010-12-30 12:50:43)

hahaha. Dä ä bra. Jag har en förmåga å gö dä ja mä.
I bland går ja tillbaka å kollar på mina inlägg å undrar va fan ja höll på mä. Men dä ä dä som gör oss unika.

du nils-alf, den där lärarinnan som våldtog barn... hon råkar inte vara Svenska lärare?? bara fundera lite.. wink

24 Senast ändrad av nils-alf (2010-12-30 15:00:10)

Hahahaha. Vem vet? Du skulle bli förvånad om du såg mina betyg i just svenska från gymnasietiden. (Men ho kanske ångra sig å skämmdes å ville ge nå tebax?)
  Nu måste ja rätta mig själv så att ja inte sitter å ljuger. Jag gick ut mä hunn å kom på att komvux har ja gått på men inte gymnasium. (Helt ovesäntligt men ändå, ja vill inte ljuga)

25 Senast ändrad av Portugisen (2011-01-01 15:58:30)

Bo.

Jag håller med dig om att det är för jävligt hur kvinnor och barn och äldre råkar illa ut i krig runt om kring i världen.  Men utöver det håller jag med Kenneth. Ser ingen orsak till en kommentar som "det är vi män som våldtar", som om det är en förklaring eller anklagelse. Har ingenting till övers för den typen av uttryck, faktiskt.

Våldtagandet av kvinnor är ett politiskt instrument som används i krigföringen, och det har tydliga paralleller med etnisk rensning. Det är för jävligt hur pojkar instrueras att döda och våldta i krig mot civilbefolkningen.  Det är svårt att avgöra vem som är offren egentligen.  Men det har samtidigt pågått i alla tider. Våra svenska (och finska) soldater som drog ut i Europa på 1600-talet var precis lika illa, plundring och våldtäkt var en del av arbetsuppgifterna och vi ser samma hända i krig efter krig.  Hur många tyska kvinnor våldtogs inte av ryska soldater i andra världskrigets sista månader?

För mig är dock feminismen lika illa. Att göra skillnad på män och kvinnor som feministerna gör är lika illa som alla manchauvinistiska svin som tror att dom står över kvinnor och får uppföra sig som dom vill.  I Sverige har dessutom feminismen spelat ut sin roll, vi behöver en rörelse som ser på jämlikhet på det ekonomiska planet generellt, inte baserat på kön.  Att män ska stå med hatten i handen bara för att vi är män är precis lika olustigt som att kvinnor ska känna sig utanför bara för att de är kvinnor. Feminismen har dock en stor roll att spela i många andra länder. Kanske skulle Gudrun ställa upp med FI i Portugal eller Italien i stället?

Mina fem öre.

Ps. tråligt att tonen behövde bli så grinig i denna tråd, tror inte det var Bos mening. Kändes verkligen som Tyko Jonssons julilska.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.