Kategorier och att hålla sig till ämnet
Jag har lite svårt att skilja på "Bryggning" och "Recept och bryggloggar". Det är väldigt lika ämnen som avhandlas i de två olika kategorierna.
Ofta flyter en tråd från från receptfrågor till bryggfrågor och tvärtom.
Det kanske fanns en vits med att ha det uppdelat men som det är nu är det svårt att se behovet av att ha två olika kategorier för detta.
Som ny kategori kanske det vore bra med en mer allmännt hållen för diskussioner runt ämnen som kanske inte hör hemma under någon kategori.
En mer "fri" kategori som kan täcka in allt från giftiga ämnen, humlets påverkan på hundar (sägs att de får fel på sin temperaturkontroll och dör!) och annat som kanske inte direkt har med bryggningen att göra.
Fast detta kanske är fel forum för sådant.
Lite funderingar från min sida.