Kategorier och att hålla sig till ämnet

Jag har lite svårt att skilja på "Bryggning" och "Recept och bryggloggar". Det är väldigt lika ämnen som avhandlas i de två olika kategorierna.

Ofta flyter en tråd från från receptfrågor till bryggfrågor och tvärtom.

Det kanske fanns en vits med att ha det uppdelat men som det är nu är det svårt att se behovet av att ha två olika kategorier för detta.

Som ny kategori kanske det vore bra med en mer allmännt hållen för diskussioner runt ämnen som kanske inte hör hemma under någon kategori.

En mer "fri" kategori som kan täcka in allt från giftiga ämnen, humlets påverkan på hundar (sägs att de får fel på sin temperaturkontroll och dör!) och annat som kanske inte direkt har med bryggningen att göra.

Fast detta kanske är fel forum för sådant.

Lite funderingar från min sida.

Sv: Kategorier och att hålla sig till ämnet

Det här är rätt forum för sådant!

Tanken med uppdelningen mellan "Bryggning" och "Recept och bryggloggar" var att man i den senare kategorin skulle diskutera konkreta brygder och recept, medan man i den förra har mer allmänna diskussioner om processteg och råvaror.

En mer fri kategori skulle kanske också behövas.

Fler eller färre kategorier? Vad tycker ni?

-- Svante

Sv: Kategorier och att hålla sig till ämnet

Jag la just till en ny kategori för övriga diskussioner "Inget av ovanstående..." och flyttade dit Kenneths alkoholism-tråd.

-- Svante