Premiär!

http://bryggradio.com/

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Premiär!

Trevligt! Laddar ner nu men lyssnar antagligen ikväll!

http://hpnanobrewery.blogspot.com/
På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]
Jäser: 1^6+5 Porter
Planer: Brygga mer

Kul! Ser fram emot att lyssna på detta i kväll. Får man önska sig en RSS-feed?

Think globally. Drink locally.

Skoj!! smile
när kommer del 2 ?

bock och bug.

mvh Heikki

Jätte Bra!

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Tack snälla!

Glöm inte att maila in ideer och synpunkter.
Vi vill vara folkets radio!

Vi kommer till en början att ge ut en episod i veckan.
Jag ska försöka att se till att episoderna finns klara för nerladdning på fredagar. Det känns som en bättre dag än söndagar?

www.bryggradio.com

Nu har jag lyssnat, och det var ett kanonroligt program, kan inte vänta på nästa.

Nu till synpunkter: tycker det känns avigt att maila in idéer och synpunkter, jag postar dem hellre här eller på något annat forum så andra kan läsa dem. Kan ni inte övertala forumets facilitator (tillika intervjuobjekt för detta första program) att lägga upp en bryggradiosektion? Jag vet att du driver ett annat forum, och det finns ett par andra ännu mer perifera, men jag tycker det är bättre med ett ställe där diskussionerna sker.

Nu har jag inte hunnit lyssna än men har en synpunkt på det som peps skriver ovan, vore det inte bättre att lägga en förslagslåda på hemsidan där man kan se vad andra föreslagit? Denna skulle t.ex. kunna vara indelad i olika kategorier som t.ex. förslag på intervjuer, utrustning, ölstilar osv...

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

Lyssnade igår kväll. Grymt bra! Det märks varifrån ni fått inspirationen och det menar jag inte som kritik smile Kan ni inte försöka intervjua Jamil?

Ser fram emot nästa avsnitt.

I övrigt håller jag med Chubb och peps.

På flaska: London Porter, Dark Mild
På jäsning: Ordinary Bitter
På planeringsstadiet: mera brittiskt

Hallå govänner!

Ett forum ska vi helt klart ha till sådana saker ni nämner.
Problemet är bara att jag inte kan ngt om html eller php och precis spenderat ca 45h på att få epostadressen att funka så pass
att jag kan ladda ner mail, men ännu inte svara på dem =/

Ang. intervju med folk på andra språk så har jag funderat lite kring detdär. I första hand vill vi vara ett komplement till bryggradio på engelska.
Men om ni lyssnare inte har något mot enstaka intervjuer på engelska så kan vi givetvis kolla lite på det.

Jag hade från början tänkt mig intervjuer med bla. engelska mälterier ex. Thomas Fawcett och Munton osv. 
Men även med Weyerman eftersom vi till skillnad från jänkarna bor i "rätt" tidszon" wink

Är det någon här som är bra på php och hemsidor så får ni gärna hjälpa oss att få upp de sista delarna på hemsidan.
Jag har som sagt ingen kunskap alls.

www.bryggradio.com

Nu har jag lyssnat första avsnittet och jag måste säga att det var riktigt intressant! Lite flummigt de första 5-10minuterna men annars höll det hög kvalitet.

Nu till lite kritik angående layouten på hemsidan:
- De små oranga kanterna runt logo-bilden är onödiga, skulle vara snyggare utan.
- Den vita kanten längst ner på sidan är onödig och ful.
- Färgen på länkarna under Episoder och Categories skär i ögonen.
- Det är konstigt att det står Categories när resten av sidna är på svenska
- Jag tycker även bakgrundsfärgen på sidan och själva main framen är för lika varandra i kontrast, skulle vara snyggare med annan kombination/mer kontrast.
- Ladda Ner knappen har en vit ram som inte gör sig särskilt bra i kombination med resten av sidan.
- Även under episder finns det lite engelska inblandat: "Posted on August 8, 2010 by admin " och "Posted in Uncategorized | Leave a comment "
- Reklamen för "A Stark Media production." är väldigt iögonfallande på varje sida.
- När man söker på något kommer mer engelska in på sidan. "Search Results for: "
- Under "Kontakt" är det mesta på engelska, att det står "CAPTCHA Code: * " kan vara förvirrande för mindre erfarna personer.

Oj blev en del grejer, men hoppas ni har nytta av det.

Chubb skrev:

Nu har jag lyssnat första avsnittet och jag måste säga att det var riktigt intressant! Lite flummigt de första 5-10minuterna men annars höll det hög kvalitet.

Nu till lite kritik angående layouten på hemsidan:
- De små oranga kanterna runt logo-bilden är onödiga, skulle vara snyggare utan.
- Den vita kanten längst ner på sidan är onödig och ful.
- Färgen på länkarna under Episoder och Categories skär i ögonen.
- Det är konstigt att det står Categories när resten av sidna är på svenska
- Jag tycker även bakgrundsfärgen på sidan och själva main framen är för lika varandra i kontrast, skulle vara snyggare med annan kombination/mer kontrast.
- Ladda Ner knappen har en vit ram som inte gör sig särskilt bra i kombination med resten av sidan.
- Även under episder finns det lite engelska inblandat: "Posted on August 8, 2010 by admin " och "Posted in Uncategorized | Leave a comment "
- Reklamen för "A Stark Media production." är väldigt iögonfallande på varje sida.
- När man söker på något kommer mer engelska in på sidan. "Search Results for: "
- Under "Kontakt" är det mesta på engelska, att det står "CAPTCHA Code: * " kan vara förvirrande för mindre erfarna personer.

Oj blev en del grejer, men hoppas ni har nytta av det.

Det är bara att tycka till som sagt.

vi hade en sida som rasade, vi fick oehörd hjälp av Svensson.lu som i princip på premiärdagen satte upp en ny hemsida åt oss
och modellerade den efter föregångaren. Stark media är svensson.lu's projekt och som tack för hjälpen så tyckte jag att det inte var mer än rätt
att han skulle få ha en länk på sidan.

Alternativet hade varit att kanske vänta 3-4 veckor till med att komma igång pga. att jag snart åker en runda till Sundsvallstrakten, sedan till Wien och till sist Bryssel innan vi är inne i september.

Chubb, har du koll på CSS och php och sådant?
Jag kan som sagt ingenting om sådant, inte ens ändra färg på bakgrunden. Har du kunskap och tid är du härtligt välkommen att hjälpa oss med sidan. När jag försöker "fixa" ngt brukar det sluta med att sidan bara blir en vit skärm med massa feltext på wink

www.bryggradio.com

Ser att det är wordpress, installera Svenska språkfilerna och aktivera dom så är problemet med svenska/engelska menyer lösta.
http://codex.wordpress.org/WordPress_in … 28sv_SE.29

Det finns ju otroligt många teman till wordpress att utgå ifrån.
http://wordpress.org/extend/themes/

Bryggradio kanske kan få en egen kategori här? Enkelt att lägga in de senaste rubrikerna i wordpress... http://wordpress.org/support/topic/pull … my-sidebar

PS Aktivera RSS också, jag och säkert många andra surfar inte runt på hemsidor för att kolla om dom uppdaterats, kan jag prenumerera på artiklarna så gör jag det.

Twitter, och Facebook fan page vore också kul. Man kan göra så att artiklar från bloggen postas automatiskt på både twitter och facebook. Men då bör man skapa posts och inte bygga sidor (pages).

Jag kan hjälpa till om ni vill, har jobbat rätt mycket med wordpress. Kan skicka referenser om ni vill.

8þ Mats

Har precis lyssnat på bryggradion. Måste börja med att uttrycka min uppskattning för ett trevligt initiativ!!! Det finns visserligen några engelskspråkiga alternativ, men att höra det på svenska och även att det inte är "amerikanskt" gör det ännu bättre att lyssna på. Många gånger så kan amerikanerna vara lite flummiga och stressiga.
Så ett stort tack!!

Nu till lite konstruktiv kritik. smile

Ni har behagliga lugna röster! Det är en bra början! Och för att vara först avsnittet så tycker jag att ni gjorde ett superbra jobb med snack och intervju! Bra!

Några saker jag funderade på:
Thomas röst hördes lite bättre. Använde ni två olika micar? Här hade det varit bra med en jämnare volym och ljudkvalitet.
Chubb tog upp detta tidigare, de första minuterna var lite "flummiga". Jag vill inte lägga för mycket på det iom att det var ert första avsnitt. Jag förstår att det antagligen är en otroligt svår grej i början. Men ett manus och klar bild av hur det skall låta är bra att ha. Och även att snabbt "komma till sak".
Jag vill inte lägga för stor vikt vid detta nu i början heller, men  efter ett par avsnitt är det nog trevligt om man delar upp programmet lite och har lite andra punkter med.

Stora applåder för ert arbete! Jag ser verkligen fram emot att få höra fler avsnitt av bryggradion!!

Programinnehållsönskning ifrån mitt håll:
Felsmaker, hur smakar de och varför är dom där?
Jag har tex en IPA (min första) som smakar lite mer jäst än vad jag tycker är lämpligt. Vad påverkar den biten? Nu jäste den när det var som varmast, (24-27grader innomhus) är det orsaken? (som ett exempel)

Vill ni ha hjälp med något som har med ljud eller repotage att göra så hade jag kunnat ge lite hjälp kanske. Jag har inspelningsurtustning, dock inte för fältbruk. Jag kan läsa in saker eller göra någon form av repotage.

Jag ser verkligen fram emot bryggradions fortsatta utveckling! Och åter ett tack för ert arbete och trevliga initiativ!!

På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]

Vad menar ni egentligen med "flummigt"?, det skulle jag vilja veta...

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Haha, knappt jag vet själv. Tror jag menar snack som inte fyller något direkt syfte.

Låter grymt bra! Bara att fortsätta framåt!

Kanonradio, Thomas. En sådan har jag väntat på länge. Keep on the good work.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Nja Thomas CSS kan jag nog knacka ihop lite kod om det krisar men PHP är jag sämst på smile Nu längtar jag mest till nästa avsnitt!

Härligt Thomas och Hugo, way to go!
Ser fram emot nästa avsnitt.
En grej som jag skulle vilja ha med i programmet är några fasta programpunkter. Det kan ju vara vad som helst.. kanske veckans bryggtips, veckans failure(bryggmisstag kan man ju skratta åt, iaf i efterhand :-) ).. det finns nog en hel uppsjö ämnen som kan vara stående i varje episod.

/Fredrik

---------------------------------
HBG^2
www.hembryggarbloggen.se
---------------------------------

kabuto skrev:

Bryggradio kanske kan få en egen kategori här? Enkelt att lägga in de senaste rubrikerna i wordpress... http://wordpress.org/support/topic/pull … my-sidebar

Jag kan skapa en egen forumkategori för bryggradion. Ett förslag är att lägga upp

Index >> Resurser >> Sveriges Bryggradio

-- Svante

Eftersom det är här man "hänger" så skulle det vara kalas om det blev som svante föreslår. smile

mvh Heikki

Svante skrev:

Jag kan skapa en egen forumkategori för bryggradion.

Det vore ju toppen!

Jag hittade ett annat enkelt sätt att länka in forumet snyggt i wordpress. Gå in i adminpanelen och välj "utseende" och sedan widgets. Dra in widgeten som heter "RSS" i din sidebar (left?). Sedan skriver du i fältet för url in länken:

http://www.humle.se/punbb/extern.php?ac … p;type=rss

Klicka spara och allt är klart! fid i länken ovan måste ändras till vadhelst det blir för en eventuell ny kategori, 4 är för "Bryggmetoder och råvaror" och bara där som exempel på hur det skall se ut.

Bra ideer!

Ledsen att jag är så dåligt på att posta i trådarna.
Jag har haft fullt upp på sista tiden med teknik och jaga folk wink

Ett forum kommer helt klart att underlätta för eventuella intervjuoffer och övrig info.
Jag gillar ex. när man ibland postat ex. en powerpoint med bilder till en episod som man kan följa med i under programmet....
Sådant är skoj

www.bryggradio.com

Sedär, där kom den. Då blir rss-länken helt enkelt:

http://www.humle.se/punbb/extern.php?ac … p;type=rss

/Per