1976 07 04

Hej

Dagarna omkring 4/7 1976 så var jag antagligen en av dom första som testade en ny sorts amfetamin, som kallades för meta amfetamin.  En "kompis" gav mej en test av den nya som var på gång.

Det var bland det mest enorma jag någonsinn överhuvudtagit kännt av.

Jag samt en kamrat till mig som givetvis dog efter några år,

I Svergie så kallades den för Meta amftamin, i USA för meth eller cristall.

Jag provade den i juni 1976, det var det mest värsta jag någonsinn har testat.
'
Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: 1976 07 04

Hmm... jag brukar noja mej med ol.... men ibland nar det ar fest och man har tyckt det inte har rackt, sa har man dratt i sig nagra whiskey. Sen efter efter ytterligare ett gang ol och nagra tequila sa racker det absolut!
Mina kompisar, flickvanner, foraldrar och fru kan intyga att det ar tillrackligt!

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: 1976 07 04

Pinnekjött, lutfisk, pitepalt/kroppkakor, svensk pölsa, Blend Mentol och John L's Guldöl är nog det värsta jag provat.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Sv: 1976 07 04

Portugisen skrev:

lutfisk,kroppkakor

Mmmmm smaskens smile

På tal om att prova, jag hade hört talas om miracle fruit innan men när jag läste den här provningen var jag bara tvungen att själv prova:
http://madfermentationist.blogspot.com/ … sting.html

Känslan var ganska märklig, allt som var surt blev till nån form av extremt syntetiskt sött. Häftigt men inte särskilt gott.
Tomat och clementin var nog det som blev bäst. De är inte så himla sura och därmed inte så söta eller hur man ska uttrycka det hela.

Sv: 1976 07 04

Från metamfetamin till miracle fruit - blir man påtänd? På 60-talet fick någon för sig att man kunde röka bananskal - inget som har överlevt. En annan genväg till lycka var att tugga i sig fröna av blomman för dagen (Ipomoea) - jag mår illa bara jag tänker på det (på förekommen anledning).

Men kroppkakor är gott.