Sv: Nya webbutiken
bara en tanke här... ni skulle inte bara kunna ta tillbaka den gamla sidan då?? vips, så har ni en skön sida som funkar fint..
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Nya webbutiken
bara en tanke här... ni skulle inte bara kunna ta tillbaka den gamla sidan då?? vips, så har ni en skön sida som funkar fint..
Det hade väl ändå varit två steg tillbaka.
Det är bara möbleringer som ska bli klar, sedan är det topp.
det va inte så allvarligt menat, blir nog bra det här..
svensson.lu skrev:Vad har Dingeman för färgangivelse på Aromatic och Caravienne?
Kan iof leta på nätet men det vore trevligt att kunna se det på humlegårdenFärgangivelser för alla sorter är nu inlagda i en tabell på huvudsidan för malt :
http://shop.humle.se/se/grp/malt.php
"...alla sorter..."? - man kanske är lite gnetig men....Special B saknas väl?
"...alla sorter..."? - man kanske är lite gnetig men....Special B saknas väl?
Bra att du upptäckte detta - nu är även Special B inlagt.
Något mer som fattas?
Jag skulle önska att det gick att skicka in en beställning där det gick att ange varor som ej finns på lager men att varukorgen skickas så fort den är fullständig. Har för egen del tex velat beställa 1kg SpecialB, 1kg Chokladmalt och Cascade humlekottar men det är på något sätt alltid något som fattas och man avaktar men sedan när detta har kommit så är det något annat som ej finns så ett alternativ om att beställningen skickas när varukorgen fyllts skulle vara bra om man ej har spec bråttomt och vill spara in på fraktkostnaderna.
/Anders
Anders : Tyvärr kan vi inte göra detta i nuläget. Vi kunde det tidigare, när vi skötte allt själva, men efter hand blev vi tvungna att ta hjälp och samtidigt lägga upp ett mer rationellt system för att hinna med att hantera beställningarna. Nu bygger det hela på att beställningar som kommer in ska kunna åtgärdas direkt.
Tycker sidan känns bra. Skulle dock vilja påpeka en grej jag upptäckte idag som jag tycker var mindre bra. Beställde grejer igår, och när jag kollade bekräftelsemailet idag så märkte jag att jag glömt beställa svartmalt. När jag kollade hur detta gått till så såg jag att när man försöker lägga till svartmalt i varukorgen så står det i infon längst ner på sidan att denna vara ej finns i sortimentet, och så lades den inte in i varukorgen. Det känns som att en tydligare varning att den produkt man försökte lägga till i korgen inte lades till skulle behövas då detta känns väldigt lätt att missa
Fast sen jobbar jag med just användbarhet, mest i webbsidor, så det kan tänkas att jag är aningen för petig
Mangster : Tack för bra kommentar. Köp-knappen ska inte visas när en artikel är slut, och det gör den inte heller när man är på artikelns egen sida. Däremot visas den i kategorilistningen! Detta hade faktiskt undgått mig hittills. Antar att det var den du klickade på och därför trodde att du hade beställt svartmalt.
Börjar kolla på hur man kan undvika detta problem i framtiden.
Och jag skulle uppskatta ännu fler kommentarer om användbarhet. Tycker inte alls att du är för petig, är tvärtemot tacksam för att få input från en användare som dessutom är proffs på användbarhet...!
Hej Svante,
när jag fyller något i sökfältet kan jag knappt se vad som står där, lite mer kontrast i fältet vore bra.
Hls
/Jürgen
Jürgen : Jag håller med, texten i sökfältet kunde gärna vara svart istället för grå. Ska se om vi kan ändra detta.
Mangster : Tack för bra kommentar. Köp-knappen ska inte visas när en artikel är slut, och det gör den inte heller när man är på artikelns egen sida. Däremot visas den i kategorilistningen! Detta hade faktiskt undgått mig hittills. Antar att det var den du klickade på och därför trodde att du hade beställt svartmalt.
Börjar kolla på hur man kan undvika detta problem i framtiden.
Fick svaret att det i nuläget inte går att dölja köpknappen i listningar. Vi får i så fall dölja artiklar helt och hållet när de är tillfälligt slut.
Jürgen : Jag håller med, texten i sökfältet kunde gärna vara svart istället för grå. Ska se om vi kan ändra detta.
Fixat.
En liten undring bara:
Är webbutiken en för Humle specialsydd lösning, eller är det en generell programvara för olika webbutiker?
/Mats
Golfkompis : Det är en hyrlösning, alltså en generell programvara för olika webbutiker, och vi har inte tillgång till koden. Därför kan vi inte göra vad vi vill utan är begränsade till det som bjuds i form av konfigurationsmöjligheter.
Svante,
någonstans skriver du att "Vi kommer eventuellt att starta en separat webbutik för varorna som hämtas på Humlegården". När kommer detta att ske, om overhuvudtaget? Att skicka ett mail går ju an men man vet ju inte om grejorna finns hos er ? Jag kan tänka mig att de som bor ca 10 mil från er hämtar hellre an att betala dyr frakt för t ex maltsäckar eller hur?
Hls
/Jürgen
Jürgen : Vi jobbar på det, och har diskussioner med inblandade leverantörer av affärssystem och webbutiktjänster om en speciallösning. Inget är klart ännu.
Tills vidare får vi använda mail - om man skriver vad man vill ha så svarar vi på vad som finns på Humlegården och vad man får beställa från den nuvarande webbutiken.
Tycker att den nya webbutiken är bättre än den gamla.
Men:
Vad är det för underlig "Twingly blogg" ruta som dyker upp på var och varannan sida?
Vad är tanken med det?
För mig som kund tillför det inte någonting, tvärtom upplever jag det som rätt störande.
den dyker inte upp här
jag kör vista och ie7pro
Får också upp "Twingly blogg" rutan och i början gjorde det inte så mycket men börjar bli mer och mer irriterande
Twingly gör att bloggare som kommenterar t ex en artikel på en sajt automatiskt får en länk tillbaka till sin blogg. Används av dn.se och en hel del andra. Det finns även stöd för detta hos vår leverantör av ehandelslösning, vilket först verkade bra. Tyvärr visade det sig att det är långt ifrån gratis, och att Twingly inte har någon tjänst som är rimligt prissatt för oss mindre ehandlare. Det är bara jättar som OnOff, Stadium, Halens och liknande som kan ta kostnaden.
Så vi plockar nu bort Twingly tills de kommer med en prismodell som är rimlig för oss. Tills vidare funderar vi på att ordna en egen manuell tillbakalänkning till bloggarna istället.
Jag plockade bort Twingly, som ändå inte funkade, och tänkte börja med att lägga in tillbakalänkar till blogginlägg manuellt istället, och bara från de aktuella produktsidorna. För att testa la jag in detta på två produkter:
http://shop.humle.se/se/art/belgian-abb … ivator.php
http://shop.humle.se/se/art/bazooka-scr … -ganga.php
Ser det OK ut?
Kul idé. Jag tycker att det ser bra ut. Om det går så kanske du kan lägga in lite luft mellan länkarna eller sätta en listpunkt (•) före var och en. Eftersom namnen på inläggen radbryter (åtminstone på min skärm) så går det i nuläget inte omedelbart att se var en länk slutar och nästa börjar.
Arakun : Tack för kommentar. Vad sägs om detta:
http://shop.humle.se/se/art/belgian-abb … ivator.php
Jag tyckte • blev lite blaffigt, så jag tog > istället.
Det ser finemang ut. Dock blev en av länkarna fel. Sambryggningsölet (som jag själv är inblandad i) bryggdes på Wyeast Belgian Abbey Ale II medan GoD Stout bryggdes på Wyeast Scottish Ale.
Humlebladet → Humlegården → Nya webbutiken