svantide skrev:Tack för ert medlidande. Det ser rätt bra ut när man häller upp det, ungefär som Gilgrims avatar, men smaken... Lär få svårt att glömma, men jag kanske kan förtränga brygden något halvår eller så. Tvivlar dock på att det finns hopp. Har en kompis som blandade ut sina färdiga Coopers med billig lättöl på det glada 90-talet för att kunna dricka.
Hej
Tråkigtatt resultatet inte blev om inte kanon så ok. Tycker det verkar liter skumt. Att förbättra en stout brukar ju för det mesta bli mycket bättre än att köra med utan förbättringar
Du pytsade i 275 g Crystal samt 25 g Ljus chokladmalt. Du skulle nog i så fall vänt på det angående malten.. Jag skulle nog oxså ha dragit ner på tiden du stöpte "malten" till kanske 40 min. Sedan så skulle jag ha använt 40 g rostat korn tillsammans med dom andra maltsorterna.
Har du bryggt en Stout enbart på en Coopersats tidigare? Du skriver att du inte är så där väldigt förtjust i Stout,
Du använder humle för att vara en satsöl kanske lite för mycket.
Jag tror att du har gjort en "förbättrad" Stout utan att du tänkt på det.
Den förbättrade Stouten smakar anorlunda än det "blasket" du gjort tidigare.
Enligt ditt recept så skall det smaka bättre om inte du råkat ut för någon infektion i något stadie.
ÖL ÄR HYPERKÄNSLIGT ATT GÖRA, rent sterileserat sett, annars inte spec svårt
Bo
Contact light, ok engine stop. 1969 07 20