Observationer
Lite kul nu. För drygt ett år sen bankade jag huvet i väggen för att ingen annan hembryggare bryggde lager. Då platsade man inte riktigt, varken här hemma eller overthere....
Det var som att komma på en HD-träff med en yamaha moppe. men nu bryggs det lager i varenda hörna verkar det som. Nu är det ju jag som hamnar på efterkälken och måste brygga ifatt. Verkar som trender går upp och ner i bryggandet åxå. Börjar det bli omodernt med IPA med 500 IBU eller?
En annan sak som jag tyckte var lite kul som jag kom på vid lite katastrofal flasktappning i dag. På mitt besök på Corona bryggeriet så berättade dom att deras returglas har en cykel på 3 dagar i snitt.
Många köper ju hem ett 6-pack eller 2 för att ha hemma. Kan ta en månad innan dom kommer tillbaka. Alltså måste det vara många som dricks upp utanför affären och lämnas tillbaka direkt för att hålla ett sånt medeltal.
Just a thought...... (det händer när man är hemma och inte gör något speciellt...)
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house