pH-stabilisator 5.2

Visar 0 i saldo...precis när jag äntligen fått tummen ur och skall beställa en burk. sad
Jag antar att det kommer att dröja ett tag tills nästa leverans?

Cheers/L'chaim/Proost/Prost/Salud/Salut/Santé/Skål/Sláinte

Sv: pH-stabilisator 5.2

Jag har kollat varje dag i nån vecka nu. Men nu kunde jag inte skjuta upp min best längre så det fick bli mjölksyra ist.

har vatt 0 i saldo i typ en månad nästan. Bättre att fråga Svante hur det ligger till

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

5.2 har som sagt varit slut en tid, och tyvärr dröjer det nog lite tills vi får hem mer. Vi har bara tagit hem varor från Five Star en gång hittills, och då hade vi ju ingen försäljningsstatistik att gå på, så vi fick chansa på hur mycket vi skulle ta in av varje vara. Och 5.2 visade sig vara den artikel vi mest underskattade efterfrågan på.

Men det börjar dra ihop sig till en ny hemtagning, och då kommer vi givetvis att ta hem mer 5.2 .

-- Svante

megen skrev:

Jag har kollat varje dag i nån vecka nu. Men nu kunde jag inte skjuta upp min best längre så det fick bli mjölksyra ist.

Hej megan

Jag är totalt oduglig inom vatten kemin. Jag försöker att läsa in mej lite på området. Det finns ju en del bra calcs på området, jag är stönig så till slut så kommer jag på hur det funkar.

Jag vet nu efter att använt Ph5,2 stab 2 gånger att den funkar att hålla Ph i varje fall.

Vid mina senaste 2 bryggningar så har mäsken enligt Ph stickorna legat på 5,2.

I dag när jag bryggde min Veteöl så glömde jag att använda 5,2: an. Eftersom det är en ny sak i min bryggning så har jag inte fått rutin än på att använda den, det var antagligen därför jag glömde den

Jag mätte mitt Ph i mäsken utan stabilisatorn, med en Ph sticka. Mitt Ph i mäsken visade sig bli 5,5.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20