Mr Wizard/ Mr Hävert
Hej Svante
Jag har en undran? antagligen är det sista du ville höra så här månadernerna före jul? Jag premunerar på BYO sedan 1999 och har varit medlem i SHBF sedan 1993. Jag kom i håg att det fanns i vår tidning i några år en frågespalt som kallades för Mr Hävert. Där kunde preumenanter ställa frågor av dom mest olika saker samt oftast få ett mycket bra svar. Det tyckte jag va en av dom trevligaste delarna av vår tidning i mitten av 90-talet, enkla frågor= enkla men ok svar. Det dog ut, tyvärr, vet inte varför, det tycker skall tycker jag egentligen va en av dom få saker i en tidning som är så specificierad som vår, det är en kolumm som inte skall försvinna. I BYO så har en liknande tjänst funnits hela tiden, ja jag har bara prem sedan 1999, men den verkar va poppis samt att det oxså kommit ut en FQ bok. Ja nu kommer jag till frågan där jag inte blir så poppis hos dej Svante. Kan du på något sätt sedan du startade din Humlebladet, på något sätt få en Wizard eller Mr Häfert frågor att funka i fråga svar stuk?. Eftersom Jag har ställt en enorm mängd frågor samt Tänk bara på Kenneth?. Jo jag vet att det blir väldigt många frågor samt att många inlägg är inte frågor utan det är ja en massa annat. Sedan är det förståss själva copywrighten, vem äger frågan? Du svante eller jag som har skrivit den, Jag släpper min copywright till dej Svante angående alla mina frågor, bara att det står ALVA vid varje ev fråga som ev kunde komma. Jag skojar.. ALLA FQkunde väl bli ett PDF?
Ja jag förstår dej Svante, Jaha här sitter den DJ..... och dricker god hembryggd och kommer med kanontips. Men tänk ändå Iden, 1000 frågor om att brygga öl samt 1000 svar, en kanonide om det funka.
Med en väldigt extra vänlig hälsning
Bo