Nu är det väl dags för mig att svara på en fråga, efter alla mina frågor... ![]()
Jag jämförde vikten med en påse tacoskrydda som vägde 20-25 gr...
Iofs är inte ölet klart ännu, men lite rätt borde det ha blivit...
Mitt första extraktbryggda öl står på jäsning nu. Det jag gör är Bennys Bitter.
Ale/bitter skall ju jäsa i rumstemperatur, vilket för min del var bäst.
Det finns mycket info på Humlegårdens sidor och även på SHBF. (Se ovan.)
Sedan kan man alltid ställa frågor här på forumet också, det går fort att få svar.