76

(54 svar, postad i Sveriges Bryggradio)

börjar få abstinens efter fler avsnitt.

77

(1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)

Wit & shit..

kunde inte låta bli..

koka loppan det borde den klara

78

(12 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)

Alkoholstark? det kan juh uppfattas som söttma.

okänd sort, eller om du menar vilken sorts romantik så är det den perversa typen då det är mellan bröder.

Långsamma rörelser så ligger koldioxiden kvar som ett lock.
Visade min bror ljustricket när vi tappade hans öl på flaska men glömde filma big_smile
ljustricket är att ha ett ljus tänt och sedan skoppa upp koldioxid med valfritt kärl för att sedan hälla ut över ljuset som slocknar.

81

(2 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)

tillagt i favoriter. Riktigt kul att ha, hoppas att den uppdateras big_smile
Tack

82

(1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)

hakar nog på ang porter, men blir tills på torsdag big_smile

Mjo låter lockande, andra helgen i så fall big_smile

84

(34 svar, postad i Utrustning)

Perfekta byggen behöver det inte vara, roligare att se detaljer på vägen till perfektion big_smile

85

(34 svar, postad i Utrustning)

Grattis! Bilder ja tack!

86

(8 svar, postad i Inget av ovanstående...)

bah det är sekundärt i mina ögon, främst hembryggare sen att han råkar ha någon fjantig tittel *pff*
Annat vore det om hans tittel var av klass, typ "Bryggmästare" el dylikt.

87

(5 svar, postad i Humlegården)

mjo, men de kan endast hämtas på plats pga fylld tryckbehållare och posten går inte så bra ihop big_smile

88

(5 svar, postad i Humlegården)

Tackar! Fins det en möjlighet att "gömma" undan en av de som kommer in  till efter den efterlängtade 25é?

89

(5 svar, postad i Humlegården)

Står att ni inte har några i lager.
Tar ni in sådana på förfrågan eller är det bara tillfälligt slut?
Sen en fråga om den nya ventilen, är det en med kran som man skruvar? (konstig formulering jag vet.)

Mvh Jim

90

(1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)

Efter ett långt uppehåll på en vecka så brygger vi igen, skåprensning och födelsedagsöl i dubbel bemärkelse. Sista chansen innan nr 3 kommer till världen bara frugan klarar sig tills jag bryggt klart big_smile

91

(54 svar, postad i Sveriges Bryggradio)

Vore kul också och bjuda in en politiker från näringslivet(?) som får prova på olika hembrygder och ta del av den sköna atmosfären. Det skulle både vara intressant att lyssna på och kanske öppna en del dörrar big_smile

Annars är jag en av de som verkligen gillar småpratet och avstickningarna i programmen.

92

(54 svar, postad i Sveriges Bryggradio)

Skulle gärna se en längre epsiod med mer generella frågeställningar. Brukar sitta och dra av 2-3 avsnitt varje natt när jag jobbar och lyssnar även på mina favoritavsnitt flera gånger. Bryggradio som sämst slår vilken radiokanal som helst.

93

(34 svar, postad i Utrustning)

ok big_smile

Låter skitkul. Att generera ofantligt mycket kod går ganska fort speciellt när man lägger in funktioner själv som man vill ha bara för att man kan. Antar att du kommer logga alla temperaturer och införa snabbval för de vanligaste rasterna/mashout. Kan man följa ditt bygge någonstans?

94

(34 svar, postad i Utrustning)

Allvarligt?! så simpelt? Låter jättekul, har ingen erfarenhet av att programera kretskort eller liknande men har programerat en hel del "vanliga" program.

Kan man förutom pumpen låta kretskortet styra temp och värme? Då menar jag inte kodmässigt för det vet jag att jag skulle kunna kasta ihop utan rent tekniskt? bara skaffa en ssr till och låta elementet gå via andra pins samt på något sätt ta info från en temp. Allt visas på en led display?

Förlåt om jag stjäl tråden Petern

95

(6 svar, postad i Utrustning)

det var inte lätt att hitta big_smile

http://morebeer.com/view_product/18232/ … _Kegs_Only

Enda jag hittat än så länge.

96

(28 svar, postad i Utrustning)

väldigt snygg lösning big_smile

97

(4 svar, postad i Utrustning)

fyyyyy.... *vill ha*

98

(19 svar, postad i Utrustning)

jo det var det jag menade att man kunde använda luften för rengöring med en kulkopling-ölslang-kulkopling, men att den kopplingen även kan användas vid fatomtappning osv big_smile
Ser att det såg lite otydligt ut nu när jag läser om mitt andra inlägg.

99

(20 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)

Tack för at du bumpade denna gamla tråd, väl värd att läsa.
Arkivet har sinna gömda skatter big_smile

100

(19 svar, postad i Utrustning)

kom på en vidareutveckling som är relativt billig big_smile

Skaffa en kulkoppling- ölslang- kulkoppling så kan du koppla flaskan till gas in och sendan fylla fatet med rengöring och trycka ut ur ölslangen med tappen.

kopplingen kan du även ha till fat till nyt fat fyllningar. mha mottryck osv.