börjar få abstinens efter fler avsnitt.
77 2012-09-16 15:04:47
Sv: Bryggdag (1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)
Wit & shit..
kunde inte låta bli..
koka loppan det borde den klara
78 2012-09-14 00:11:53
Sv: oönskad sötma (12 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
Alkoholstark? det kan juh uppfattas som söttma.
79 2012-09-02 18:42:41
Sv: Färskhumle-paleale (13 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
okänd sort, eller om du menar vilken sorts romantik så är det den perversa typen då det är mellan bröder.
80 2012-09-02 16:17:45
Sv: Färskhumle-paleale (13 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
Långsamma rörelser så ligger koldioxiden kvar som ett lock.
Visade min bror ljustricket när vi tappade hans öl på flaska men glömde filma ![]()
ljustricket är att ha ett ljus tänt och sedan skoppa upp koldioxid med valfritt kärl för att sedan hälla ut över ljuset som slocknar.
81 2012-09-02 13:25:09
Sv: Jäster (2 svar, postad i Öltyper, recept och bryggloggar)
tillagt i favoriter. Riktigt kul att ha, hoppas att den uppdateras ![]()
Tack
82 2012-08-29 09:44:10
Sv: Bryggdag (1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)
hakar nog på ang porter, men blir tills på torsdag ![]()
83 2012-08-21 18:14:47
Sv: öl- och whiskymässa sthlm 2012 (2 svar, postad i Inget av ovanstående...)
Mjo låter lockande, andra helgen i så fall ![]()
84 2012-08-21 17:09:04
Sv: timer för cirkulation i HLT? (34 svar, postad i Utrustning)
Perfekta byggen behöver det inte vara, roligare att se detaljer på vägen till perfektion ![]()
85 2012-08-20 20:05:09
Sv: timer för cirkulation i HLT? (34 svar, postad i Utrustning)
Grattis! Bilder ja tack!
86 2012-08-18 14:40:35
Sv: Obama brygger hemma (8 svar, postad i Inget av ovanstående...)
bah det är sekundärt i mina ögon, främst hembryggare sen att han råkar ha någon fjantig tittel *pff*
Annat vore det om hans tittel var av klass, typ "Bryggmästare" el dylikt.
87 2012-08-17 20:33:51
Sv: Ombyggd kolsyresläckare (5 svar, postad i Humlegården)
mjo, men de kan endast hämtas på plats pga fylld tryckbehållare och posten går inte så bra ihop ![]()
88 2012-08-17 07:30:51
Sv: Ombyggd kolsyresläckare (5 svar, postad i Humlegården)
Tackar! Fins det en möjlighet att "gömma" undan en av de som kommer in till efter den efterlängtade 25é?
89 2012-08-13 15:13:55
Ombyggd kolsyresläckare (5 svar, postad i Humlegården)
Står att ni inte har några i lager.
Tar ni in sådana på förfrågan eller är det bara tillfälligt slut?
Sen en fråga om den nya ventilen, är det en med kran som man skruvar? (konstig formulering jag vet.)
Mvh Jim
90 2012-08-10 19:00:32
Sv: Bryggdag (1,346 svar, postad i Inget av ovanstående...)
Efter ett långt uppehåll på en vecka så brygger vi igen, skåprensning och födelsedagsöl i dubbel bemärkelse. Sista chansen innan nr 3 kommer till världen bara frugan klarar sig tills jag bryggt klart ![]()
91 2012-08-09 16:15:37
Sv: Ämnen och gäster (54 svar, postad i Sveriges Bryggradio)
Vore kul också och bjuda in en politiker från näringslivet(?) som får prova på olika hembrygder och ta del av den sköna atmosfären. Det skulle både vara intressant att lyssna på och kanske öppna en del dörrar ![]()
Annars är jag en av de som verkligen gillar småpratet och avstickningarna i programmen.
92 2012-08-09 12:49:10
Sv: Ämnen och gäster (54 svar, postad i Sveriges Bryggradio)
Skulle gärna se en längre epsiod med mer generella frågeställningar. Brukar sitta och dra av 2-3 avsnitt varje natt när jag jobbar och lyssnar även på mina favoritavsnitt flera gånger. Bryggradio som sämst slår vilken radiokanal som helst.
93 2012-08-04 12:52:50
Sv: timer för cirkulation i HLT? (34 svar, postad i Utrustning)
ok ![]()
Låter skitkul. Att generera ofantligt mycket kod går ganska fort speciellt när man lägger in funktioner själv som man vill ha bara för att man kan. Antar att du kommer logga alla temperaturer och införa snabbval för de vanligaste rasterna/mashout. Kan man följa ditt bygge någonstans?
94 2012-08-04 12:19:13
Sv: timer för cirkulation i HLT? (34 svar, postad i Utrustning)
Allvarligt?! så simpelt? Låter jättekul, har ingen erfarenhet av att programera kretskort eller liknande men har programerat en hel del "vanliga" program.
Kan man förutom pumpen låta kretskortet styra temp och värme? Då menar jag inte kodmässigt för det vet jag att jag skulle kunna kasta ihop utan rent tekniskt? bara skaffa en ssr till och låta elementet gå via andra pins samt på något sätt ta info från en temp. Allt visas på en led display?
Förlåt om jag stjäl tråden Petern
95 2012-08-02 08:43:05
Sv: Stigrör till Kulkopplingsfat (6 svar, postad i Utrustning)
det var inte lätt att hitta ![]()
http://morebeer.com/view_product/18232/ … _Kegs_Only
Enda jag hittat än så länge.
96 2012-07-31 13:04:58
Sv: DIY PartyFatkoppling för 152:- (28 svar, postad i Utrustning)
väldigt snygg lösning ![]()
97 2012-07-30 14:47:02
Sv: Raspberry Pi controller (4 svar, postad i Utrustning)
fyyyyy.... *vill ha*
98 2012-07-27 08:11:56
Sv: Rengörning av ölslangar/tappkranar (19 svar, postad i Utrustning)
jo det var det jag menade att man kunde använda luften för rengöring med en kulkopling-ölslang-kulkopling, men att den kopplingen även kan användas vid fatomtappning osv
Ser att det såg lite otydligt ut nu när jag läser om mitt andra inlägg.
99 2012-07-22 20:25:57
Sv: Ölskum (20 svar, postad i Bryggmetoder och råvaror)
Tack för at du bumpade denna gamla tråd, väl värd att läsa.
Arkivet har sinna gömda skatter ![]()
100 2012-07-22 20:00:33
Sv: Rengörning av ölslangar/tappkranar (19 svar, postad i Utrustning)
kom på en vidareutveckling som är relativt billig ![]()
Skaffa en kulkoppling- ölslang- kulkoppling så kan du koppla flaskan till gas in och sendan fylla fatet med rengöring och trycka ut ur ölslangen med tappen.
kopplingen kan du även ha till fat till nyt fat fyllningar. mha mottryck osv.