Vad ska man brygga?

Nu har jag bryggt två kloner på Fullers ESB den andra gången med 30% mer humle. Dessa blev mycket goda men man måste ju brygga annat med.
Nästa bryggning blir Imperial chocolate porter (Peters recept).

Men efter det? Jag är så dålig på ölsorter och öltyper så jag har ingen aning vad jag ska brygga. Jag tar gärna emot några förslag på ölsorter från några olika öltyper så jag kan köpa hem och testa.

Sv: Vad ska man brygga?

Hej ford-p

Jag tycker inte tiden inte räcker till för alla dom trevliga öl sorterna som finns att brygga.  Jaha: Ale har du ju bryggt några gånger med lyckat resultat. Nu börjar det ju bli höst, själv brygger jag sedan 11 år tillbak en Lager/Pilsner varje höst, låter den jäsa på balkongen. Har du ett extra stort kylskåp över så kan du ju brygga lager när du vill. Det var lageröl det. Veteöl i sydtysk stil samt belgisk är alltid trevliga öl. Att brygga veteöl är bra om man vill lära sej lite om sej skälv. Har du tålamod att laka en veteöl som gång på gång sätter sej? Har man aldrig skrikit tidigare så då gör man det då. Testa  att brygga några belgare, kan bli spännande. Jag bryggde en Saison på midsommardagen, den behagade att stoppa. OG 60 efter 10 dagar stopp i jäsröret, va bra tänkte jag omtappning samt snart på flaska. SG efter 10 dagar var 30! Väldigt trevligt. Tappade om och då började den puttra på. Efter ytterliggare 4 veckor så kom ölet på flaska FG 6. Har testat 3 st i dag känns helt kanonbra. Rököl är trevligt att dricka några flaskor då och då, har aldrig bryggt en men varför inte prova. Kolla på SHBF där finns det mängda med olika öl att prova. Går det åt skogen så har du försökt i varje fall, för det mesta så blir ölet oftast väldigt gott. Lycka till i öldjungeln.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Sv: Vad ska man brygga?

Nått udda att brygga kan vara en Roggen - kanske något?

Annars är det bra tillfälle att göra en Alt bier eller kanske en steam?

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.