Termostat
Måste verkligen lovorda allround termostaten som Humlegården säljer. Den är mycket enkel att använda och har en otrolig precision. Jag ställer bara in kylskåpets originaltermostat till att bryta på en lägre temperatur än den jag önskar (t ex under 0 grader Celsius om jag vill ha 1 grad Celsius). Sedan låter jag bara den nya termostaten styra det hela. De flesta kylskåp klarar en bit under noll grader original, men problemet är att de kan slå på 10 grader totalt (fem åt varje håll).
Har man ett kylskåp som inte kyler så lågt ned så kan man prova att sätta originaltermostaten på max och se om det räcker för att den inte ska bryta innan allround termostaten. Termostaten kan kanske tyckas lite dyr, men jag försäkrar att den är väl värd pengarna. När jag vill ha 1 grad Celsius så ställer jag den så den slår på vid 0,6 grader Celsius och slår av vid 1,1 grader Celsius. Anledningen till att man helst ska låta den slå på 0,5 grader C är att kompressorn ska få lite längre intervall mellan av och på, vilket medger att avfrostningen fungerar tillfredställande.
Annars när det gäller precisionen på termostaten så är den så exakt att det enbart handlar om 100 dels grader upp och ned.
Mvh
Kalle