Gryta köpes
Rostfri gryta 15-20L köpes.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Köpes/säljes/bytes/skänkes → Gryta köpes
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Rostfri gryta 15-20L köpes.
Jag köpte min gryta på 15-16 liter för några hundringar på Citygross. Vill man ha något större blir det jobbigare.
Va uppe i Sundsvall (Lillström) i sommar och hittade två 25L aluminiumgrytor med lock i bra skick
för 50:-/st
Min spontana tanke va att köpa båda och kränga vidare till de som var i behov av större gryta iom.
att jag redan har grytor så jag klarar mig. Men, av ngn anledning tänkte jag att jag skulle stanna till där igen
på hemvägen, men så blev det naturligtvis inte.
Mitt tips om du kan tänka dig alugrytor, titta på loppisar, ibland om man är ute på landsbyggden o åker
o ser loppisskyltar så är de bara att svänga in o ta sig en titt.
Min 25-litare betalade jag 70:- för.
o som davidi säger - citygross har en 15-16 liter för runt 250:- i rostfritt.
Grytproblemet löst.
Jula har en kräftgryta i aluminium på 25 l med insats för 349:- Om man inte gillar aluminium kan man måla den med en hårdplastfärg, t.ex. polyuretan eller teflon. Det håller t.o.m. för syra. Isolering utanpå går ju också bra.
Hej
Jag avråder absolut att köpa grytan från Jula, om det är den s.k. "berömda" kräftgrytan. Det är på svenska rent ut sagt en skitgryta. Ok första koket kokade upp hyfsat snabbt, men efter avsilning den är väldigt hög, jobbigt att använda själv, så efter koket samt efter 10 min så råkade jag ställa grytan i duschrummet, botten slog sej den, blev oval. Bara att åka till återbäringen med den. Nej lägg hellre till dom pengarna som bara är botkastade till att köpa en i rostfritt, ok den är mycket dyrare men den håller ju hur länge som helst, eller i nödfall köp en 15 litare i aluminium hos Rusta, den jag har är kanon, Köp inte Jula kastrullen, tunn dålig plåt.
Bo
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Köpes/säljes/bytes/skänkes → Gryta köpes