Köpa ölglas

Kanske denna tråden hör hemma under Utrustning?...

Jag undrar om det finns någon bra affär i Göteborg eller nära som har ett brett sortiment av ölglas.
Jag har suttit och sökt på nätet som en galning men inte lyckats hitta något bra.
En bra nätbutik fungerar också kanske men en "riktig" affär är alltid roligare.

Tompa

På flaska 1: APA
På flaska 2: Traquairförsök
På flaska 3: Veteöl

Sv: Köpa ölglas

Kan förståss inte Göteborg men bra utbud av ölglas brukar vara väldigt svårt att hitta. Två tips kan jag dock ge. Det första är att gå ofta på loppis. Folk köper ölglas utomlands som de snabbt tröttnar på. Brukar dock mest vara Weißbier- och Guinness- samt nåt enstaka Chimay-glas. Det andra är att gå till din favoritpub och fråga. Såvida det inte handlar om Kwak-glas så brukar man kunna få köpa dem för en rimlig peng.

Hmm, det där med att höra på krogen hade jag inte tänkt på, tackar för tipset!

kolla in http://shop.belgianshop.com/acatalog/Page_1.html

Död åt Reinheitsgebot!

Tackar för länken Urgusinka!

Hej,

Själv har jag varit en flitig användare av ebay. Jag har köpt allt från tapphandtag till antika ölglas därifrån (främst från folk i England). Det är sanslöst vad prylar det finns att finna där.

Det var fasligt vilket utbud de hade. Lite dyrt kan tyckas, men vill man ha något speciellt är det kanske värt det... Fina glas var det iaf.

På tal om Beerbar, visst har de fina prylar, men vilka överpriser de tar!?! Då är det billigare via:

barmans.co.uk
micromatic.com (eller den svenska återförsäljaren)
morebeer.com
taphandles.com
candirect.de

etc, etc, etc,

Någon som vet något ställe där man kan köpa ölglas med eget tryck?

Imperiebryggeriet - världens minsta imperium. Än så länge.

tja!

håller helt med angående priserna. å andra sidan är grejor som spillbrickor en väldigt liten utgift i jämförelse med annat. det är ju en engångsutgift. en fördel med beerbar är att de har i princip allt så det går att hitta precis det man söker.

först såg min ölstolpe rätt löjlig ut när den stack upp ur träskivan i köket, men tillsammans med spillbrickan blev det stiligt.

men beerbar är rätt stöddiga mot kunderna. det är inget vidare.

kände inte till de företag du listar. bra att kolla upp inför framtida inköp. tack tack.

tor

Peter skrev:

Det var fasligt vilket utbud de hade. Lite dyrt kan tyckas, men vill man ha något speciellt är det kanske värt det... Fina glas var det iaf.

På tal om Beerbar, visst har de fina prylar, men vilka överpriser de tar!?! Då är det billigare via:

barmans.co.uk
micromatic.com (eller den svenska återförsäljaren)
morebeer.com
taphandles.com
candirect.de

etc, etc, etc,

Död åt Reinheitsgebot!

Rapax skrev:

Någon som vet något ställe där man kan köpa ölglas med eget tryck?

Enda stället jag har hittat är : http://www.plastprint.se/web/se/  ,
fast verkar som man måste köpa lite väl stora mängder :S

Hej. Jag har massor i källaren om du inte har hittat ännu. Bade använda och oanvända, men alla är blanka och fina. Tänkte sälja på Tradera eller nånstans efter sommaren. Finns i Stockholm, men kan skicka.
Bl.a Newcastle 50cl och 30cl, Starobrno 50 och 40cl, Murphys 50, Spendrups 50/40, Spendrups Ölsejdel, ESB mm.
Maila om du är intresserad (jag kanske ska till Köpa/sälja-sidan istället??)

tompaaa skrev:

Kanske denna tråden hör hemma under Utrustning?...

Jag undrar om det finns någon bra affär i Göteborg eller nära som har ett brett sortiment av ölglas.
Jag har suttit och sökt på nätet som en galning men inte lyckats hitta något bra.
En bra nätbutik fungerar också kanske men en "riktig" affär är alltid roligare.

Tompa

Det finns en second hand affär vid namn Gruvan i Kungsbacka (3 mil söder om GBG) som har en del  olika ölglas för 5-10 kr/st. Gruvan ligger i samma hus som gummiverkstan bredvid Statoil i Kungsbacka stad.
Om man besöker dem lite då och då kan man bygga upp en fantastisk samling ölglas.

www.sejdelshoppen.se säljer ölglas från kända ölmärken (ex. Leffe, Hoegaarden och Guinness)

Har du vägarna förbi danmark så kan du kolla in vanliga matvarubutiker ex. Super brugsen

Den som ligger vid mitt jobb har ett litet sortiment med allt från

Chimay, Leffe Duvel, westmalle mfl. samt ett par engelska o ngn paulaner osv.
alla glas kostar 25-26 DKR styck. ganska billigt tycker jag.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Monks Café & Brewery har ett stort sortiment av ölglas.

-- Svante