Musse Pigg : förslag på namn på användarnivåer i forumet efterlyses!

I forumet kan vi definiera användarnivåer, baserat på antal inlägg man skrivit.

Som det är nu (standardinställningen) finns nivåerna Ny medlem (upp till 10 inlägg) och Medlem (fler än 10 inlägg). Ska vi göra något roligare av det?

Vi kan definiera valfritt antal nivåer med namn och gränser som vi vill.

Fritt fram för lagom seriösa idéer!

["Musse Pigg" står för sådant som inte direkt är nödvändigt eller nyttigt, utan bara en kul grej helt enkelt.]

-- Svante

Sv: Musse Pigg : förslag på namn på användarnivåer i forumet efterlyses!

Svante skrev:

I forumet kan vi definiera användarnivåer, baserat på antal inlägg man skrivit.

Som det är nu (standardinställningen) finns nivåerna Ny medlem (upp till 10 inlägg) och Medlem (fler än 10 inlägg). Ska vi göra något roligare av det?

Vi kan definiera valfritt antal nivåer med namn och gränser som vi vill.

Fritt fram för lagom seriösa idéer!

["Musse Pigg" står för sådant som inte direkt är nödvändigt eller nyttigt, utan bara en kul grej helt enkelt.]

Hoppas att du/ni inte börjar med sådant som "expert" eller liknande. Det finns alldeles för mycket självutnämnda experter  på detta område (och andra!)

Kenneth har en poäng, de som skickar flest inlägg är ju inte nödvändigtvis "experter" eller erfarnce brygger. Kan lite gärna vara tvärtom att de som skriver flest inlägg kommer med mest "dumma" frågor smile

Istället för något som insinuerar att den som har flest inlägg har högre status och kanske upprör, så kanske man kunde ha nåt på skoj... typ...

"Under gäst"
"Stam gäst"
"Över gäst"
och kanske rent av "Gammal gäst"

tyckte iallafall jag var lite kul big_smile

/Fredrik

Som ny borde man ju vara ett färsköl.. eller?

Som gammal kanske man kan kalla sig för "suröl" big_smile

Kenneth och Fredrik med sina hundratals inlägg borde väl ändå kallas ganska "välhumlade"?
Själv har jag just tagit steget från "primärjäst" till "sekundärjäst", men det lär nog dröja innan jag kan titulera mig "lagrad". smile
Eller ska man börja tidigare än så? Från "inmäskad" till "fatlagrad" kanske...

...eller grönöl? dvs som nybörjare... hohoho! Man har inte roligare än man gör på sig, som en kollega sa. ;-)

/U