Ja, egentligen angående godis och hamburgarmenuer - det är ren livsfarligt i större mängdar, och det äter folk med behag (några till och med varje dag), och samtidigt går det runt massor av folk med bakterieskräck och som är rädda för allting onödigt. Människor som frågar om aroniabär inte är giftiga, och gud vet vad.,.... Men det tror väl fan (ursäkta) att människor är rädda för allting när det blir sändt live på tv att man kan få cancer av stekt potatis - och att det sen visar sig att det finns risk för cancer om man äter motsvarande 3 stora påsar chips varje dag!!!!!! Med alle möjliga konstiga vaninger hela tiden blir man väl räddslig. Äldre svenskare (lillabror älskar att bita storabror i axlen!) är väl som i dk, där de växt upp utan allt den hypokondri (danskare är generelt avslappnade - 3 år i följd har visar sig att danskarna är det folket i europa som är mest nöjda med sina liv), varningar på allt och allting, spekulationer om allting, eller hur?
Vill man ha något som utvecklar alzeimer så drick mer än 0,5 liter coca cola verje dag, så skall man nog få det.... Ja, nu skrivar jag osammanhängande, sorry för det - man jag upprörd över att man spekulera i sekundära sakar hela tiden, att man är räddslig mot sekundära sakar, men det som verkligen är farligt, bryr man sig inte om - skulle man evt överleva stroke, hjärtinfaktar, flygkrasch mm, då är det faktum att man fortfarande inte överlevar livet!!!! Man dör faktiskt för eller senare.
Min gamla farmor överlevde 12 hjärnblödningar!!! Men hon överlevde inte livet, och dog när hon var 95 år gammal av ålderdom.
Grejen är ju att om man ska gå och oroa sig för allt missar man själva livet! Det man kan göra är att undvika det man vet är livshotande! Och är man rädd för alla möjliga små och stora sakar, jamen, då tar man på en skyddsdräkt och stannar hemma hela tiden för att vara på den säkra sidan
Drick evt. sterilt vatten då blir man ännu mer säker! 
Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.
ALBA GU BRATH