?
Hej
Jag är och har alltid varit intresserad av nya ting inom olika områden. Låter bra vagt va. Nu såg jag att Humlegården fått ett minibryggverk som heter Brauimaster eller något liknande i 2 versioner. Ja ni alla vet vad jag menar. Nu finns dett ett automatiskt bryggverk samt cylindrokoniska jästankar med plattkylare. Äntligen börjar vi få hyfsade saker till Svergie som alltid har funnits i USA. Kan man ta det som ett tecken på att hembryggningen ökar i Svergie? Om inte varför skulle dessa prylar tas hem till Svergie, det måste ju finnas ett utrymme för dom. Jag själv tycker det är kanon att dessa saker finns här hemma nu. Hade jag bara casch only så skulle jag köpa direkt. I bland så får jag en känsla att vi är väldigt konservativa när det gäller bryggning. Det skall vara tunga otympliga kärl, krångliga lakkärl samt att bryggning skall vara tungt och kämpigt. Själv hoppas jag att det kommer en ny generation som tar till sej dom nya prylarna för det är ju det dom är nya saker att hjälpa oss att ev. kunna brygga bättre. Men utan kunskap att förstå tekniken med att brygga så hjälper inga nya prylar. Men hand i hand så varför inte?
Bo