Malting and brewing science 2nd Ed vol 1 & 2?

Någon som har dessa böcker som inte använder dem och vill bli av med dem?

Böcker brukar ju vara dyra, men jag tycker 1500 spänn är på tok för dyrt även för dessa böcker.

/Fredrik

Sv: Malting and brewing science 2nd Ed vol 1 & 2?

Kontakta Carlsberg. De kanske har något stående i nåt bibliotek, nu när de har lagt ner i Bromma också.

Jasså? Tackar för tipset Reeko! Det hade jag ingen aning om.

Jag ska kontakta dem och höra. Har de lagt ned nåt lab kanske de har mer godsaker de säljer ut billigt smile

/Fredrik

Såja, nu har jag mailat Carlsberg, så får vi se om de svarar till att börja med. Om det nu skulle vara så lyckosamt att de har något att sälja, är det någon annan här som är intresserad av någonting?? Själv är jag är intresserad av avancerade böcker C.H.I.P.S har massor med lysande böcker men svindyra allihop, samt även möjligen mätinstrument eller andra labgrejor beroende på pris.

/Fredrik

5 Senast ändrad av viiktor (2005-05-08 00:24:04)

Olika labb-glas är väll intressant

Fredrik skrev:

...  C.H.I.P.S har massor med lysande böcker men svindyra allihop, ...
/Fredrik

Hej.

Vad är C.H.I.P.S ?

-- Svante

Hej!

Egentligen vet jag exakt inte om det är ett förlag eller inte men det verkar ge ut / sälja böcker med den professionalla industrin / forskning som målgrupp.

http://www.chipsbooks.com/

Under rubriken "Fermentation in Food and Beverage Production and Processing"
- http://www.chipsbooks.com/sltfer.htm -

och "Beverage Production & Technology"
- http://www.chipsbooks.com/sltw.htm -

Finns massor med säkerligen ganska teoretiska och tunglästa texter, som går in både på genetik och mycket kemi, men med sannolikt rätt så uppdaterad information från modern forskning inom olika områden. Jag dreglar bara jag ser listan, men huga vad dyra de är! Det värsta av allt är ju att man skulle vilja ha nästan många böcker på listan. Det har man inte råd med på en hembryggar budget. Men kunden man hitta några kanske begagnade eller så vorde det ju kul.

Där Fix Principles of brewing science, skrapar på ytan i sin bok, så gissar jag att alla dessa böcker går in i på alla detaljer tills man storknar, om man nu inte gjort det inna förstås, och innehåller referenser till modern forskning på området.

Malting and Brewing Science
Volume 1: Malt and Sweet Wort

och

Volume 2: Hopped Wort and Beer

är väl två klassiker, sen finns det många smaskiga böcker om jästa också på listorna.

/Fredrik

De var snabba på att svara! Tyvärr så har de tydligen redan flyttat det mesta av inventiarier såsom böcker till fd Falcon bryggeriet i Falkenberg där produktionen ska ske, och vissa andra större grejor har redan sålts ut. Tydligen har de dock kvar ett analyslab i Bromma.

Det var värt ett försök iallafall!

/Fredrik

Jaja... jag får glädja mig åt ett stort glas härligt skummande öl ikväll istället smile Inte fy skam det heller. Nu är det inte så många flaskor kvar av min senaste öl... alltid lite tragiskt när man kommer in på de sista flaskorna...

/Fredrik

Fredrik skrev:

Volume 1: Malt and Sweet Wort

och

Volume 2: Hopped Wort and Beer

är väl två klassiker, sen finns det många smaskiga böcker om jästa också på listorna.

/Fredrik

Inte för att jag vet om det är någon tröst, men vi sålde detta standardverk tills för cirka 5 år sedan. Jag tror vi tog 1110 kr för volym 1 och 1270 kr för volym 2.

Om du vill kan jag sätta dig i kontakt med några av dem som köpte böckerna då, har du tur kan de tänka sig att sälja sina begagnade ex.

-- Svante

Kommer du ihåg om det var andra upplagan ni sålde då?

Om du vet någon som köpt som "slutat brygga" eller så, kanske det kunde vara värt ett försöka att höra om de är sugna på att sälja sina ex?

Du kanske kan maila mig om du vet någon?

/Fredrik