Video
Hej
Jag sitter här med en IPA (egen) och spånar lite. Ja jag vet att timmen är lite sen, är äntligen ledig efter en veckas arbete (3-skift) Julklappar är inköpta, tänk om jag får en cylindrokonisk jästank i julklapp? (knappast) Jo jag tyckte att Thomas. F:s video va en häftig sak. Skulle vi alla som är intresserad av hembryggning kunna göra en video/dvd i det ämnet? Jag spånar vidare, säj att göra en hyfsad insruktions video/dvd på säj 15 min. Den skulle i fin bild samt ok ljud beskriva hur en ordinarie Bitter på ett OG 1048 görs. Fredrik.R. kunde prata några minuter om hur jästen fungerar, samt om och hur att ev. göra förkulturer. Kenneth som är en erfaren räv i hembryggning kunde tala om att brygga olika sorters öl. Det finns säkert mer att göra. Blev vi tillräclkigt många som betalar så behöver väl det inte kosta så mycket. Ingen har copyright på det hela, det har vi alla, snart är "filmen" ute på nätet, samt laddas ner, och då lär sej till slut mer och mer att brygga. Kommer filmen ut på nätet då blir kvällstidningarna intresserade och då läser allt mer folk samt att det som en ring på vattnet sprids allt mer.
Är det knäppt eller?
Bo