1 Senast ändrad av Björn Petersson (2017-05-25 01:33:40)

Crankandstein blev MonsterMill eller...?

Jag har haft en tvåvalsars Crankandstein i många år. Humlegården sålde också Crankandstein. Nu säljes MonsterMill. Fram till nu trodde jag att Crankandstein bara bytte namn till MonsterMill. Men Crankandstein finns kvar upptäckte jag, som ett separat företag!

Krossarna ser ju nästan identiska ut hos C. och M. Min C. har dock, tycker jag, en bättre justering än M. av valsavståndet - i steg. Crankandstein har fortfarande samma typ av justering av valsavståndet som på min - i övrigt verkar den vara exakt som min dock kanske valsarna har större diameter.

Känner någon till historien? Varför blev det MonsterMill hos Humlegården?

2 Senast ändrad av rossen (2017-05-25 07:29:15)

Sv: Crankandstein blev MonsterMill eller...?

MonsterMill startades efter en dispyt inom C&S enligt tråden.

http://www.brewboard.com/index.php?showtopic=81371

3 Senast ändrad av Björn Petersson (2017-05-26 13:27:53)

Dispyt är väl att vara snäll mot den som körde över och snodde idé och konstruktion från den som egentligen skapade krossen  Crankandstein. Det var ett fult tilltag av MonsterMill-killen. Rena Trump-stilen.

Jag behåller min Crankandstein och kommer inte att "uppdatera" till någon MonsterMill.  Det får bli en ytterligare Crankandstein om det blir aktuellt.

I den tråden kommer ena sidans version fram. Det finns andra trådar där andra sidan kommer till tals. Jag vet inte vem som har mest rätt eller minst fel om det havererade partnerskapet...

Vi har i alla fall haft med Fred Francis att göra hela tiden, först med Crankandstein och sedan med MonsterMill, och han har alltid levererat både bra produkter och bra kundservice.

-- Svante

Jag har nu läst en hel del i ärendet och tar tillbaka vad jag sade om Fred Francis mm. Fast egentligen var den nämnda tråden väldigt lång och Fred själv kom till tals dock inte Don. Det var ett tydligen äktenskap som sprack men det blev egentligen inte mycket bråk om barnen. Produkterna får väl tala för sig själva.

Jag driver min Crankandstein med en Electrolux Assistent och Electrolux har förknippats med den produkten sedan 1939 men det var hela tiden ett företag i  Ankarsrum som tillverkade maskinen. Och tillverkar den fortfarande men Electrolux är nu ute ur bilden och maskinen heter nu Ankarsrum Assistent.

hm. rätt så OT, men jag hoppas det är ok. En fråga Björn. Hur har du kopplat din crankandstein till din assistent?

Hittade den här gamla tråden där jag beskrev det  i ett inlägg. Hittade också några gamla bilder men jag klarade bara att lägga in en här (hur gör man om man vill lägga in flera?)

http://www.shbf.se/bryggaren/viewtopic. … amp;t=3845

Post's attachments

IM000029.JPG 1008.35 kb, 1 downloads since 2017-06-12 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.